Na některé telefony řady Galaxy S22 se nedá dovolat, restart nepomáhá. Samsung chystá opravu

  • Samsungy řady Galaxy S22 trápí problémy s voláním
  • Výrobce eviduje problémy v celé Evropě včetně Česka
  • Problémem se zdá specifická kombinace operátora a síťového pásma

Samsungy řady Galaxy S22 nezastihl start prodejů ve dvakrát dobré formě. Vinou dodavatelského řetězce se teprve do poloviny dubna podaří uspokojit většinu předobjednávek, některé „šťastnější“ majitele telefonů však v uplynulých týdnech postihl výraznější problém. Na některé kusy se totiž nedá dovolat...

Samsung Galaxy S22 Ultra 5G S908B 12GB/256GB Samsung Galaxy S22 Ultra 5G S908B 12GB/256GB
nabízí 2 obchody za ceny od 20 999 Kč
Srovnat ceny na Živě

U našeho testovacího Galaxy S22 Ultra se tento problém vyskytl pouze jednou, dávali jsme to však za vinu dlouhodobě velmi slabému pokrytí v interiéru v rámci jednoho konkrétního domu. Zdá se však, že se jedná o stejnou, byť v našem případě sporadickou, chybu, kterou popisují i další uživatelé. Zřejmě největším důkazním materiálem je vlákno na evropském webu Samsung Community, které čítá přes 44 stran, či několik potvrzených uživatelů v Česku.

Na telefon se vám nikdo nedovolá...

Symptomy se u jednotlivých telefonů trochu liší. U některých zařízení je vidět dostatečná síla signálu, ale přesto se vám na něj nikdo nedovolá (tedy za předpokladu, že nemáte aktivní VoLTE ani volání přes Wi-Fi). U jiných je zase signál na minimu, a to přesto, že váš starý telefon měl na stejném místě maximální počet „čárek“. U dotčených uživatelů dochází taktéž k výpadku zvuku během hovoru, popř. si všímají, že ustavení hovoru trvá dost dlouho. Zatímco běžně trvá ustavení telefonního spojení do 10 až 15 vteřin, v těchto případech si počkáte třeba i minutu.

Pokud se u vás chyba objevila, asi už víte, že nepomůže obnovení telefonu do továrního nastavení, ani restart. Krátce po naběhnutí telefonu se chyby objevují znovu. Dočasným řešením je přepnutí sítě na režim 3G/2G, což samozřejmě schytají mobilní data, která téměř „nepotečou“. Na druhou stranu tímto dočasně vyřešíte problémy s voláním, resp. nedostupností. Nebudou vám už chodit zprávy o tom, že se vám dané číslo pokoušelo dovolat...

Klepněte pro větší obrázek
Jediným funkčním dočasným řešením je přepnutí telefonu na režim 3G/2G, a to přes Nastavení - Připojení - Mobilní sítě - Režim sítě

Podle českého zastoupení Samsungu se nejedná o plošný problém všech telefonů, ale značka zde eviduje pouze několik případů. Samsung problém ladí s operátory (a to i s testery v terénu), protože se chyba zřejmě objevuje při specifické kombinaci operátora a použitých síťových pásem. Samsung by měl brzy vydat potřebnou aktualizaci firmwaru, která chybu opraví. Část oprav již byla součástí víkendového updatu, každopádně se zdá, že problémy byly u dotčených uživatelů minimalizovány, ale kompletně ještě nezmizely.

Diskuze (59) Další článek: Garmin ještě nemá dost. Připravuje fitness náramek Vivosmart 5 se zvětšeným černobílým OLEDem

Když navštívíte internetový obchod přes náš katalog zboží, Živě za to může získat provizi. Službu Zboží Živě provozujeme ve spolupráci s Heureka.cz.

Témata článku: Samsung, , , , , , , , Samsung Galaxy S22, Samsung Galaxy S22 256GB, Samsung Galaxy S22 Ultra, Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB, Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB, Samsung Galaxy S22+, Rest, Restart, Pásmo, Volání, Česká republika, Uživatelé, Telefon, Samsung Community, Oprava, Telefon řady, Operátor