Galaxy Note 7 na palubu letadel v Evropě může, v USA má federální zákaz

Výroba i prodej Samsungu Galaxy Note 7 sice skončil, v oběhu mezi zákazníky ale stále zůstávají odhadem statisíce zařízení. I když Samsung důrazně vyzývá k navrácení problémových phabletů, je spousta uživatelů, kterým telefon funguje bezproblémově a jsou ochotní jej používat s rizikem, které může znamenat přehřátí baterie.

Na tuto situaci reagují i regulátoři letecké dopravy. Zatímco ve Spojených státech, kde kauzu vnímají velmi citlivě zejména kvůli incidentu, kdy Note 7 začal doutnat přímo v letadle společnosti Southwest Airlines, nesmí podle vládního nařízení Note 7 vůbec na palubu, v Evropě má smartphone podmínky mírnější.

Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) nepovažuje na nutné přijmout takto přísná opatření, protože Note 7 se v Evropě prakticky nestihl začít prodávat a počet zařízení mezi lidmi je velmi nízký. Na evropských letech tak platí dřívější pravidla, podle kterých Note 7 na palubu může, ale pouze s cestujícím (nikoli v odbaveném zavazadle), vypnutý a bez připojení k jakémukoli zdroji dobíjení.

Aerolinky však podle individuálních pravidel mohou přijmout vlastní přísnější opatření. S některými leteckými dopravci tak na palubu nesmí Note 7 ani v rámci Evropy. Týká se to například aerolinií Air Berlin, Lufthansa nebo Alitalia. Galaxy Note 7 se začal prodávat na prvních trzích 2. září. Samsung jeho prodej ukončil 10. října. V Česku bylo mezi zákazníky odhadem vypuštěno několik stovek kusů zařízení.

Váš názor Další článek: Efekt vítězí nad strachem. Z iPhonů v Apple Storech mizí bezpečnostní kabely

Témata článku: Samsung, , , , Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note 7, Zak, Zákaz, Airlines, Fed, F +, Galaxy note, Note, Let, Počet zařízení, Galax Note, Pozastavení, Lufthansa, GAL, Southwest Airlines