Nezapomínejme, že v Polsku to nemají sami od sebe, ale jsou za tím, mimo jiné, také roky ostrého přístupu tamního regulátora elektronických komunikací.U nás ČTÚ k horní hranici pokut nesahal u velké trojky snad nikdy a i při "velkých pokutách", kdy např. operátor chtěl neoprávněně smluvní pokuty při jednostranné změně podmínek, udělil ČTÚ "rekordní pokutu" za opakovaný přestupek celých 6M.To, samozřejmě, operátora nemotivuje to s dodržováním zákona se nějak více obtěžovat nebo se chovat nějak morálně k zákazníkům.Navíc další věcí je i nějaké nadzákonné jednání, které náš ČTÚ neřeší vůbec. Být v radě ČTÚ já, tak z vlastní iniciativy dělám mystery shopping a nečekám až s čím se mi ozvou lidé s neuznanými reklamacemi. Také, když bych jenom cítil nějakou "křivotu" nebo "nemorálnost", kterou sice nemůžu ze zákona hned odměnit pokutou, tak bych stejně ale okamžitě naletěl k danému operátorovi a žádal schůzku s vedením, vysvětlení a upozornil bych je, že se pohybují na tenkém ledě a doporučil bych jim s tím přestat nebo se chovat k zákazníkům lépe.ČTÚ má především chránit zákazníky a stav telekomunikací obecně. Je to strašně důležité, protože od stavu telekomunikací se odvíjí celá ekonomika státu. Moderní telekomunikace musí být dostupné každému, musí být spolehlivé a lidé se je nesmějí bát používat ze strachu z obřího účtu.
Tohle vím z vlastní zkušenosti, ale ve svých pamětech i Tomáš Baťa předvídal, že ekonomika a úroveň každého člověka v Česku vzroste, když bude mít dostupný telefon.Proto je přístup regulátora (u nás ČTÚ) obrovsky důležitý, i když si to většina lidí neuvědomuje a ČTÚ by měl být rozhodně aktivnější a na operátory si více posvítit!