To se ale bavíme o novém modelu který někdy třeba bude a že aktuální nevyhovují. V tom lezení po žebříku je strategie taková že produktová řada je odstupňovaná tak, že skok na vyšší model je už jen minimální příplatek za který člověk vždy dostává více funkčnosti.U toho Samsungu třeba že top fotoaparát je v nejdražším modelu a cenový rozdíl mezi nižším modelem není tak velký aby člověk za to neměl chuť doplatit, podobně jako u Apple třeba skok z iPhone na iPhone Pro už není tak velký a feature set tu navýšenou cenu snadno obhájí.
Pád prodejů tu samozřejmě je, ale mluvíme o celém trhu, nikoli o vlajkách. Ti co kupují levnější mobily mají výkonnější a lepší HW co vydrží déle a z povahy věci chtějí šetřit, mění později. U vlajek hraje mimo jiné roli i velká skupina lidí kteří prostě chtějí novější, blištivější výrobek a cena je pro ně irelevantní. Loni Samsung prodal Skové řady očekávané počty, a ve foldablech prodeje výrazně navýšil.To že 6A vyjde za hubičku a má 90% možností novějších je jistě pravda. To ale platí i o jiných značkách. Problém je, že Pixely jsou jen střední třída, levná alternativa k Apple a vlajkovým Samsungům. A když si člověk třeba zvykne na bezdrátové nabíjení tak u Pixelu musí do top modelu a ten top model je zase obří pádlo. Když člověk vyžaduje těch 10% featur, tak si to prostě koupit nemůže. Jinak Google je na svém domovském - největším - trhu stejně jen velký přicmrdávač se svým 2% podílem na trhu.