Samsung v USA opět rozvířil vody reklamou, která nabádá uživatele k tomu, aby „přeskočili plot“. A na pomyslném plotu podle něj nesedí nikdo jiný, než uživatelé iPhonů, které uvažují o změně telefonu mezi značkami Apple a Samsung. Reklama se opírá o všeobecně známý fakt, že iPhony komunikují nejlépe s iPhony (iMessage, Facetime, apod.), proto se osoba v reklamě obává, že přechodem na platformu Galaxy „přijde o kamarády“, kteří používají iPhony...
...podle reklamy však skládacímu Galaxy Z Flip4 nakonec podlehnou i oni. Samsung reklamu uzavírá tím, že je na čase se „seskočit z plotu“ a přejít z iPhonů na řadu Galaxy. A pokud nic jiného, tak se jihokorejcům opět podařilo rozvířit debatu uživatelů, kteří na jedné straně obhajují platformu iOS, na straně druhé pak zase uživatelé vyzdvihují přednosti telefonů od Samsungu. Je to prakticky nekonečný boj, který nikdo nemůže vyhrát.

Na jedné straně plotu je Apple, na druhé Samsung. Reklama od jihokorejců nabádá k tomu, aby jej uživatelé přeskočili (samozřejmě na tu „správnou“ stranu)
Samsung tento typ reklam tradičně vysílá v USA, kde je iPhone (ze zřejmých důvodů) velmi populární. Podle agentury Statista držel v letošním druhém čtvrtletí Apple ve Spojených státech 48% marketshare, zatímco Samsung měl na americkém trhu podíl „jen“ 30 procent. Jihokorejci tak v sérii reklam pravidelně popichují Apple, a to zejména kvůli tomu, že mu v portfoliu chybí skládací zařízení. Jihokorejci mají Apple v hledáčku dlouhodobě, americký gigant však na jejich pošťuchování vůbec nereaguje.
Reklamy Applisty zřejmě nepřesvědčí
V paměti máme např. reklamu na Galaxy Z Flip4, která si vzala jako rukojmí uživatele Applu s „vymytým mozkem“. Zřejmě největší rozruch poslední doby způsobila upoutávka ze strany Samsungu na představení iPhonů 14. V jiných reklamách jsou zase uživatelé Applu jako ti, kterým „nevadí kupovat si stále stejný telefon“, jihokorejci často uživatele konkurence vyzývají aby „přešli na skládací stranu“.
Přímý dopad reklam je těžké odhadnout, osobně si však tipujeme, že Samsung tímto stylem moc nových uživatelů nezíská. Ten kdo má iPhone, totiž má často i další zařízení značky Apple, a právě jejich propojitelnost, podobné rozhraní a funkce znamenají, že opuštění iOS u jednoho typu zařízení bude znamenat nemalý problém při spolupráci s dalšími zařízeními od Applu.
A co vy? Používáte všechny mobilní produkty od jedné značky, nebo vám naopak nevadí interoperabilita mezi zařízeními či značkami nijak nevadí? Podělte se o váš názor v diskusi pod článkem.
Reklama Samsungu nabádá k „přeskočení plotu“: