Já jsem se nesmál. Hned mi bylo jasné, že stejné klamání spotřebitele rychle adpotují i ostatní výrobci. A okamžitě jsem si to spojil s dalšími obchodními praktikami výrobců elektroniky, a nejen jí. Jsme svědky plíživé smrti volného trhu.Výrobci nabízejí, co oni chtějí, jen na základě toho, jaká je móda v omezeném světě digitálního marketingu a sociálních sítí. Zákazník chce koupit dané zařízení, řekněme smartphone, ale nemá vůbec na výběr, pokud jde o vlastnosti produktu, protože výrobci mají silně omezenou nabídku, a všichni výrobci nabízejí totéž. Zákazník tedy "musí" koupit zařízení s vlastnostmi, jaké nepoptával. A výrobci pak tvrdí, že jejich nabídka naplňuje poptávku, protože se jejich zařízení prodávají.
Přesně to se stalo s velikostí telefonů (ohromné množství lidí si stěžuje, že jsou telefony obří, a že není možné koupit menší), a různými prvky výbavy, které téměř nikdo nechce a nepotřebuje, ale jsou v každém telefonu. Teď přestanou unisono do balení dávat nabíječku; lidé takové balení budou muset kupovat, mnozí se napálí tím, že nebudou počítat s přidanou investicí do nabíječky, a výrobci se budou holedbat, jaká že to byla dobrá volba nabíječky nepřibalovat, když se to tak dobře prodává.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 12. 2020 12:26