Oživeno 12. září:
Nedlouho po reklamně na Samsung Galaxy Z Flip4, která si brala na paškál běžné uživatele iPhonů, se jihokorejci znovu opřeli do Applu. V sérii Tweetů se v návaznosti na nové iPhony ptají Applu, kde má konkurenta pro skládací véčko a skládací hybrid. Ve třetím tweetu pak Samsung „chválí“ Apple za 48Mpx fotoaparát, ale dodává, že do 108 megapixelů mu ještě něco chybí.
Americká pobočka v sérii Tweetů shrnuje nově představené iPhony. Samsung se nejprve ptá na to, kdy Apple představí svůj Flip. Ten je v řadě Galaxy již 2 roky, 5 měsíců a 23 dní. Stejné časové období platí i pro skládací Galaxy Fold. Ve třetím příspěvku Samsung oznamuje, že se 48 megapixely „je už Apple skoro tam“, přičemž Samsung má 108Mpx fotoaparáty v telefonech přes dva a půl roku.
„Je to fajn, ale do 108 megapixelů ti ještě něco chybí“ aneb reakce Samsungu na nové iPhony
Pohled pár dní do historie navíc ukazuje i komentáře Samsungu k novinkám od Applu: „Dejte nám vědět, až se začnou překládat“ a „Pěkné. Trochu hranaté, ale pěkné. My však preferujeme spíše kulatý tvar. Klasiku“. Samsung, minimálně americká pobočka, reaguje na Apple tímto stylem vcelku pravidelně, leč opačným směrem reakce příliš často nepřicházejí...
Netradiční reklama Samsungu na Galaxy Z Flip4:
Zdroj: Twitter
Oživeno 8. září:
Americká pobočka Samsungu pokračuje s reklamami, které jsou cíleny primárně na uživatele zařízení značky Apple. Po reklamě, která odkazovala na včerejší keynote Applu a funkce, které nové iPhony mít nebudou, tu máme poněkud strašidelnou reklamu na Galaxy Z Flip4. V ní si zahraje uživatelka telefonu „jiné značky“ (logo na zádech je jasně patrné), kterou reklama vykresluje jako uživatele s „vymytým mozkem“. Jak jinak popsat větu: „Mám ráda, když si kupuji stejný telefon stále znovu a znovu“.
Dívka se videu se pokouší zlomit vejpůl svůj iPhone, a to poté co zjistí, že všechno ve světě se skládá nebo zavírá. A to od knížky, skládací sedačky v autobuse až po záchodové prkénko. V tomto duchu se nese i zbytek reklamy, která dívku nutí k zamyšlení a přehodnocení svého názoru, že „nikdy nepřejde na Samsung“. Reklama končí sloganem „Join the flip side“, který může odkazovat na legendární větu „Join the dark side“ ze Star Wars. Jenže tentokrát není žádná světlá a temná strana, pouze strana klasická a véčková.
V reklamě Samsungu si očividně zahrál iPhone...
Reklama se Applu a jeho produktům vysmívá, nejen prvoplánově, ale také je zde vidět hluboký podtext. A je možné, že se spousta amerických uživatelů dokonce urazí, jenže to však, zdá se, bylo cílem Samsungu.
Podle mnohých je na reklamě nejvtipnější to, že ji Samsung vydal minutu poté, co skončila včerejší keynote Applu. Je tedy jasné, že soupeření Applu a Samsungu ani po letech není konec.
Reklama od Samsungu, která si (opět) utahuje z Applu:
Původní článek vyšel 5. září s následujícím nadpisem:
Samsung připomíná brzké představení iPhonů, ale po svém. Vysmívá se jim a vypichuje funkce, které mít nebudou
Americká pobočka Samsungu je v rámci celého konglomerátu něco jako stát ve státě, a tak není divu, že má tato regionální pobočky i svůj vlastní marketing. Ten je samozřejmě svým způsobem „svůj“, protože v USA využívá tradičně agresivnější notu či srovnávací reklamy, které by v Evropě, či dokonce ve zbytku světa, rozhodně neprošly.
Poslední počin Samsungu USA se i tentokrát dá nazývat jako velmi troufalý, protože Samsung v něm prakticky láká na premiéru nových iPhonů. Jenže, nové produkty od Applu podle Samsungu „vstoupí do světa, kde se hlavy otáčejí úplně jiným směrem“. Jako ukázku Samsung použil skládací konstrukci Galaxy Z Flip4 či 108Mpx fotoaparát Galaxy S22 Ultra s detailním snímkem měsíce, který „bude sbírat lajky v kapse někoho jiného“. Podle videa od Samsungu se totiž tyto inovace v brzké době nechystají do žádného vám blízkého iPhonu... ale už jsou podle Samsungu dávno tady.
Samsung si tak vcelku tradičně rýpnul do svého úhlavního konkurenta, kterému se odjakživa chtěl a stále chce vyrovnat. Apple má zase PR prakticky zadarmo, Jihokorejský výrobce své fanoušky nevědomky upozornil na to, že už za pár dní se na svět dostane nová řada iPhonů.
Samsung „láká“ na představení iPhonů:
Jenže v tomto duchu reklam si vždy vzpomeneme na kampaň „Ingenius“, která běžela v éteru před pěti lety, tedy v dobách Galaxy S9, Galaxy Note 9 a iPhonu X. Samsung se Applu vysmíval za výřez displeje, za chybějící rychlonabíječku v základní krabici, či za absenci slotu pro microSD karty. A všichni víme, jak to vypadá dnes... Na všechny reklamy „Ingenious“ se můžete podívat zde.