Samsung Level Over: hudba na dotyk prstu [recenze]

Vyzkoušeli jsme si Bluetooth sluchátka při volání i poslechu hudby, při kabelovém spojení i přes Bluetooth. Zaujalo nás dotykové ovladání.

Sluchátka Samsung Level jsme poprvé spatřili na veletrhu MWC v Barceloně, tehdy ještě nebyly označeny jako Samsung Level, ale jako prémiové audiopříslušenství. Poslech hudby byl umožněn na Galaxy Note 3, avšak v ruchu ostatních novinářů jsme se ke klidnému poslechu nedostali. Na konci dubna byla oficiálně představena celá řada příslušenství Samsung Level, která se skládá z již známých sluchátek Level Over (přes uši), Level On (na uši), Level In (do uší) a z bezdrátového reproduktoru Level Box. V tomto článku se tedy podíváme na nejdražší sluchátka řady Level a zaměříme se na jejich možnosti a kvalitu hudebního výstupu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sluchátka Samsung Level Over na tiskových snímcích v černé a hnědobílé barevné variantě

V prvních minutách testování...

Naše první dojmy jsme již shrnuli v samostatném článku. Sluchátka dorazila ve velké krabici a v praktickém cestovním obalu, na testy dorazila bílohnědá varianta, u které se obáváme brzkého zašpinění. Černou proto bereme jako vhodnější alternativu. Sluchátka jsou poměrně velká, jejich rozpětí jde na bočních můstcích upravit, nesedne na hlavu ale úplně každému.

Souběžně stahujeme aplikaci Samsung Level, která má u sluchátek za úkol obstarat redukci šumu, nastavit hlasové ovládání a vybrat správné nastavení ekvalizéru. Aplikace se však nedokázala se sluchátky spojit, takže doufáme v její brzkou aktualizaci, která zprovozní komunikaci mezi telefonem a sluchátky. Oceňujeme rychlé připojení a odpojení od telefonu dotykem na levém náušníku a hlavně dotykové ovládání hudby na náušníku pravém. Vše je velmi rychle po ruce.

Plast, koženka i kov

Sluchátka jsou vyrobena z plastu, který je v oblasti týlního mostu z vnitřní polstrován měkkým vyložením pokrytým prošívanou koženkou. Stejný materiál, ovšem již bez prošívání, je k dispozici na náušnících, které nasazujete přes celé uši. Samotné náušníky můžete z mostu vysunout na každé straně zhruba o tři a půl centimetru, mechanismus je kovový, je totiž jasné, že by zde obyčejný plast dlouho nevydržel. Na konci kovového uchycení je kloub, který umožňuje vytáčení náušníků do mírných úhlů - to aby sluchátka seděla na jakékoliv hlavě. To se tak úplně nedaří, sluchátka totiž nepadnou úplně na každou hlavu. Jakmile je nasadíte, budou se vám zdát velká, nepopiratelné je ale to, že se roztahují hodně do šířky, na což je třeba si nejprve zvyknout. Hmotnost testovaných Level Over činí 350 gramů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sluchátka jsou poměrně rozměrná, byla u nich použita koženka, plast a kov v části, ve které je možno regulovat vysunutí náušníků z týlního mostu. Ten je z vnitřní strany také pokryt koženkou a vystlán tak, aby na hlavě netlačil

V našem případě jsme 41ohmová sluchátka používali se zasunutými náušníky, tedy v nejmenší variantě, sluchátka při chůzi seděla dobře, při běhu už to bylo trochu horší, často jsme si je museli spravovat a nasazovat most zpět na týl hlavy. Zjistili jsme však, že na větších hlavách drží sluchátka o něco lépe. Samotné náušníky jsou poměrně masivní, jsou v nich umístěny 50mm reproduktory s membránou z bio celulózy a s neodymovými magnety. Levý náušník má v sobě integrovanou 800 mAh baterii, se kterou sluchátka vydržela necelý týden na jedno nabití, to trvá z vybitého stavu doplna zhruba za dvě hodiny.

V řeči čísel můžeme potvrdit udávané doby bezdrátového přehrávání hudby, v případě aktivní redukce šumu jsme se dostali ke třinácti hodinám, s vypnutou redukcí šumu se poslechová doba přes Bluetooth prodlouží zhruba na dvojnásobek.

Levým se připojuje, pravé ovládá

Z vnější strany levého náušníku je umístěno NFC, které slouží k připojení (resp. napoprvé k párování) a odpojení od sluchátek. Stačí jen ke snímači přiložit telefon. V budoucnu se budou sluchátka po zapnutí k telefonu připojovat již automaticky. Pokud jej z telefonu neodregistrujete, nedokáží se spojit s žádným jiným zařízením. Po odpojení přes NFC nedojde k vypnutí sluchátek, což byste si mohli zprvu myslet, fungují jen v jakémsi úsporném režimu. Jezdec pro vypnutí a zapnutí je totiž manuální, umístěn je na boku pravého náušníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Náušníky jsou užitečné z vnější strany, levé disponuje NFC, dotykem telefonu se k nim můžete rychle připojit. Na vnější straně pravého náušníku můžete hudbu ovládat dotykovými gesty. Na horní hraně týlního mostu je u prodejní verze nápis Samsung Level Over, u našeho testovacího kusu ještě chyběl

Má dvě polohy, spodní značí vypnutí, horní zase zapnutí. Jakmile sluchátka zapnete, automaticky se připojí ke spárovanému zařízení a informační dioda vedle jezdce několikrát modře zabliká. Pravidelné modré poblikávání značí aktivní připojení přes Bluetooth, červené blikání značí vybitou baterii, při nabíjení naopak červená svítí. Žluté zablikání značí deaktivovanou redukci šumu, to můžete učinit stiskem Bluetooth tlačítka při přehrávání hudby, další stisk znamená zelené blikání diody a tedy aktivaci filtrace šumu. K ní jsou navázány hned čtyři mikrofony, tři na pravém náušníku a jeden na levém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vnitřní části náušníků a 3,5mm jack, do kterého můžete zapojit audiokabel. V náušnících jsme při delším přehrávání úplně poprvé zažili pocit zpocených uší, ty jsou od okolního vzduchu odděleny opravdu důkladně

Pravý náušník vypadá na první pohled obyčejně, nabídne ale dotykovou plochu, kterou je možné využít k ovládání multimédií. Je to jednoduché, účelné a ovládání přehrávání je opravdu vždy po ruce. Dvojitým poklepáním spustíte pozastavené hudební přehrávání nebo jej naopak pozastavíte. Pokud je však přehrávač vypnutý, musíte jej nejprve spustit v telefonu (aplikace Hudba nebo Hudba Play), z náušníku jeho otevření nijak nevyvoláte.

Swype gestem dopředu, tedy směrem, kterým se díváte, přepnete na další skladbu, opačným pohybem se vrátíte k předchozí poslouchané skladbě. Pohyby nahoru a dolů se starají o úpravu hlasitosti. Pokud jste na sluchátkách na maximu, musíte zvednout hlasitost na telefonu, abyste se se zvukem dostali ještě výše. Maxima jsou při bezdrátovém přehrávání v obou případech více, než dostatečná, pokud si při maximální hlasitosti sundáte sluchátka z uší, mohou sloužit jako středě hlasitě hrající reproduktor.

Klepněte pro větší obrázek
Dotyková gesta Samsung Level Over, pohyby nahoru a dolů na pravém náušníku regulují hlasitost, pohyby do stran přeskakujete mezi skladbami. Dvojklikem pustíte nebo zatavíte přehrávání. Třívteřinové držení spustí S Voice nebo režim Vozidla, u obou se však musíte obejít bez češtiny

Podržení středu na tři vteřiny aktivuje hlasového průvodce S Voice, to by byla skvělá funkce, pokud by však komunikovala česky namísto současné angličtiny. Dotykovou plochu můžete využít i k příjmu hovorů, vytáčet přímo nelze, ale pro přijmutí a ukončení stačí dvakrát tapnout do středu. Pro odmítnutí je pak třeba ve středu podržet prst na tři vteřiny. Dotyková gesta jsou přímočará a fungují spolehlivě, zvyknete si na ně již za první půlhodinu používání.

Sluchátka v základním nastavení nedisponují možností redukce šumu, tu získate, až po stisknutí párovacího tlačítka, kdy zabliká zelená dioda. Bez přehrávané hudby poté slyšíte jemný šum na pozadí, je-li však přehrávána, zvuky z okolí se výrazně utlumí a hudba hraje prokresleně a zjišťujeme, že se již neozývá jakoby z pozadí. Při chůzi ve městě či při jízdě dopravním prostředkem a nastavenou větší úrovní hlasitosti jste tak rušeni pouze minimálně. To stejné se týká přehrávání ve sluchátkách se zapnutou televizí nebo v místnosti plné hovořících lidí.

hce counter

Témata článku: Samsung, Ostatní, Příslušenství, Sennheiser, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note 3, Samsung Galaxy Note 3 Neo, Samsung Galaxy Note 3 Neo Duos, Samsung Galaxy S5, Zvýšený počet, Správné nastavení, Spárované zařízení, Aktivní redukce, Sam, Stejný materiál, Hud, Bluetooth spojení, Prodejní verze, Čistý zvuk, Aktivní připojení, Basová složka, Pravý náušník, Cenové rozpětí, Týlní most, Koženka, Sluchátka Sennheiser na Heureka.cz

Vodafone v Karlových Varech instaluje nejmodernější 5G vysílač a navrch přidá novou festivalovou aplikaci

** Vodafone v Karlových Varech instaluje nejmodernější 5G vysílač ** Zůstane zde i po konci MFF ** Obdobné vysílače se začnou brzy objevovat po celém Česku

Martin Chroust