Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus: inovace na čtyři [recenze]

Staré tělo s novým hardwarem i systémem. Jak vypadá faceliftovaný tablet, který dokáže navíc volat i psát zprávy? Seznamte se s Tabem Plus.

Zábava: knihy, hudba, video

Velký displej tabletu přímo vybízí ke čtení knih. K tomuto účelu v něm najdeme hned dvě aplikace. První nese všeříkající název E-books, ve virtuální knihovně máte zobrazeny knihy, které jste do tabletu naimportovali z externího úložiště (v podporovaném formátu Epub) nebo nakoupili na obchodech, které jste do aplikace zadali. Ke stránce knihy je možno přidat poznámku, záložku, zvýraznit text nebo k textu něco připsat. Text si můžete nechat strojově předčítat, největší kvality dosahuje celkem logicky anglická literatura, rozmlouvání češtinou moc k poslechu není. Druhou čtečkou je aplikace Wooky, která slouží k nákupu knih i jejich prohlížení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Virtuální knihovnička, čteme knihu, možnosti při čtení, úpravy ve knize - vpisování a podtrhování, aplikace Wooky

Hudební přehrávač nabízí přehledné rozhraní včetně ekvalizéru, zvukových efektů a možnosti automatického vypnutí poslechu, bohužel však u tabletu nefungoval tak, jak by měl. V jeho prostředí se totiž neobjevily žádné hudební soubory, které jsem do tabletu nahrával. Nemohlo ani vytažení souborů ze složek do rootu karty ani několik restartů zařízení, přehrávat hudbu jsem tak musel individuálně přes Správce souborů - a to rozhodně není na dlouhodobý poslech, protože tablet nemůže automaticky ani manuálně přecházet mezi skladbami. Chybu bych viděl na opomenutí skenování nových multimediálních souborů, ale nemohu posoudit, zdali byla chyba jen u mě nebo je u všech modelů Galaxy Tab Plus.

Kvalita zvuku mě potěšila, se stereoreproduktory hraje tablet obstojně, ani při slušné maximální hlasitosti nedochází k rezonanci těla přístroje nebo nějakým pazvukům. Rád bych na tomto místě ocenil kvalitu přehrávání ve sluchátkách, v základním balení najdeme evidentně inovovaný model sluchátek, které Samsung dává většině telefonům. Bílé špunty mají jiný design a hrají velmi dobře. Zvláště se mi pak líbí basová složka. S funkčním přehrávačem by jste si ale zvukový výstup mohli upravit, bez něj cesta dál nevede. FM rádio v nabídce aplikací nenajdeme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nefunkční hudební přehráč vmém případě nahradilo přehrávání pouze vybraných souborů přes správce zařízení. Avi video může mít české titulky a řadu dalších nastavení.

V tabletu dále najdeme videopřehrávač, který si poradí i s MP4 nebo AVI soubory s titulky, musíte u nich ale natavit kódování UTF-8, aby se správně zobrazovaly i znaky s diakritikou. Titulky můžete manuálně posouvat tak, aby přesně seděly nebo je zvětšit. Video může mít i jeden ze tří barevných odstínů. Vestavěná aplikace YouTube fetchuje data z webového portálu, rolující zobrazení videí v matici je však velmi efektní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vestavěný fotoaparát pořizuje snímky v maximálním rozlišení 3,2Mpix a sekunduje mu i přisvětlovací dioda. Ta je účinná jen na krátkou vzdálenost, na tři metry sice osvítí ale ne dostatečně, takže je scéna zašuměná. Venkovní snímky vypadají na první pohled dobře, ale místy se ztrácejí detaily a občas vidíte i jemnou pixelizaci. Fotit můžete s automatickým ostřením nebo makrem, detailní snímky textu jsou velmi dobře čitelné.

Ukázkové fotografie v maximálním rozlišení:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Natáčet video můžete v maximálním rozlišení 1280 x 720 pixelů, dopomoci si můžete i kontinuálním přísvitem diody, ale přírodní světlo je přírodní světlo. V interiérech se při horším osvětlení na záznamu ve velké míře objevuje šum, venkovní výkony ale na druhou stranu nejsou špatné. Vůbec zvláštní je s tabletem fotit nebo natáčet, hledáček je téměř přes celý displej a mohu vám garantovat, že na tajné focení to není, vždy vzbudíte pozornost okolí.

Ukázkové video (720p):

Multifunkční tablet

Pokud by Galaxy Tab 7.0 Plus za stejnou cenu přišel před rokem, kdy se na trh objevil první Galaxy Tab, určitě by znamenal revoluci. Testovaný tablet je rozhodně dobrým zařízením, které zvládne, na co si vzpomenete. Bohužel ničím výrazně nevyčnívá. Daleko lépe v poměru velikost/pohodlí ovládání si pro mě osobně vede Galaxy Tab 8.9, jenže si z něj nezavoláte, což může být pro někoho klíčový parametr. Samsung však začal téměř souběžně na trhu prodávat Galaxy Tab 7.7, který přichází se Super AMOLED Plus displejem v rozlišení 1280 x 800 pixelů, a který, jak se obávám, převezme testovanému tabletu potenciální klientelu. Ten, kdo vyžaduje tablet menších velikostí, má možnost ještě sáhnout po modelu Galaxy Note. Místo na trhu je tak pro Galaxy Tab značně ztísněné, pořídí si jej asi ten, kdo vyžaduje kompaktní tablet a chce veškeré funkce, které by mu nabídl smartphone, jen s větším displejem.

• Zapůjčil: Obchod-Samsung
  • Cena: 12 690 Kč (včetně Bluetooth sluchátka)

Témata článku: Samsung, , , , , , Samsung Galaxy, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Tab, Samsung Galaxy Tab 16GB 3G, Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus, Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus 32GB 3G, Samsung Galaxy Tab 7.7, Samsung Galaxy Tab 7.7 32GB 3G, Samsung Galaxy Tab 7.7 64GB 3G, Samsung Galaxy Tab 8.9, Samsung Galaxy Tab 8.9 16GB 3G, Samsung Galaxy Tab 8.9 32GB 3G, Samsung Galaxy Tab 8.9 32GB Wi-Fi, Externí úložiště, Živá tapeta, Plus, Dlouhodobý poslech, Všeříkající název, První pocit,