Je vidět, že ty tomu rozumíš mnohem více.
Formát 3:2 je univerzální pro jakoukoli fotografickou činnost. To tvoje neustále omílání, že jediný správný je 16:9, protože takto to mají TV, monitory a tak, je absolutně mimo. Tím jen dokazuješ, že nejsi fotograf a o fotografování nic nevíš.
Víš vůbec, že fotografování není o tom to vyfotit a hned zobrazit na monitoru? Tohle dělají pouze amatéři a "turisti", co jen fotí a o nic se nestarají. Tím jsi evidentně i ty.
Skutečný fotograf s fotkou pracuje jinak a tady je rád, že má k dispozici 3:2 nebo 4:3, protože takový formát mu dává mnohem větší možnosti komponovat, než s tou 16:9 nudli. Jestli má být pak cílová fotka ve formátu 16:9, tak se fotograf dle toho zařídí a ořízne pak vršek a spodek.
A jestli je pak z nějakého důvodu někdo, kdo raději fotí ve formátu 16:9, tak si to ve foťáku přepne a foťák mu to pak ořeže sám. Jak jednoduché.
A teď to hlavní proč je snímač 16:9 kravina. Zkus s ním fotit na výšku. To je pak ještě větší sranda to zobrazit na 16:9 monitoru ;) A než začneš psát kravinu, že přece nebudeš fotit na výšku, tak si laskavě uvědom, že fotografové běžně fotí na výšku.
Formát 16:9 je lepší jen u videokamer, protože následná postprodukce je přece jen náročnější, a nikdo nepředpokládá, že bude natáčet na výšku, tak rovnou přizpůsobuji i snímač. Ale u fotoaparátu je výhodný 3:2/4:3, protože to pak umožňuje variabilitu při zpracování. A výrobci to moc dobře ví. Jen ty tomu nerozumíš.