Samsung Galaxy Camera: chytrý foťák nevolá [recenze]

Zařízení na pomezí mobilní a fotografické sekce Samsungu nese název Galaxy Camera. Mimo focení poslouží téměř jako běžný smartphone.

Multimediální aplikace

Základem pro interakci s prostředím je aplikace AllShare Play, která plně funguje až poté, co se přihlásíte pod vaším účtem Samsung. AllShare Play slouží ke vzdálenému přehrávání multimédií, na Galaxy Cameře můžete přehrávat soubory ze Samsung TV (případně z AllShare Cast Dongle), ze smartphonů či tabletů Samsung, z PC aplikace AllShare nebo z 5GB webového úložiště Sugar Sync. To stejné funguje i opačným směrem, např. na domácí TV si můžete přehrávat hudbu, videa nebo zobrazovat fotografie z Galaxy Camery, stačí jen, aby byla připojená ke stejné Wi-Fi síti, jako televize. Doporučuji mít zařízení blízko Wi-Fi routeru, občas se mi stávalo, že došlo k výpadku při přehrávání. Pro firemní akce se hodí Group Cast, který streamuje obsah jednoho displeje na okolní připojená zařízení. Do obrazu, což může být např. obrázek nebo dokument, může každý ze zúčastněných vkreslovat vlastní poznámky, případně procházet mezi stránkami či slidy. Streamovat lze také hudební soubory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aplikace Group Cast, AllShare play pro sdílení multimédií, galerie a možnosti prezentace.

Pokud snímky nefotíte s aplikovanými efekty, určitě oceníte aplikaci Editor Fotografií v češtině, který nabídne řadu efektů, úprav a dekorací, které lze aplikovat na již pořízené snímky. Pokud fotografii upravíte, uloží se do samostatné složky tak, aby byl současně zachován i originál. K aplikaci efektů a rámečků je připravena aplikace Photo Artist, vytvoření uměleckých snímků s rámečky a vepsanými texty je otázkou vteřin. Editor je připraven i pro videosoubory, začnete rámečkem, do kterého můžete postupně přidávat videosoubory, obrázky a v neposlední řadě i hudbu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fotka a její úprava aplikování řady efektů a rámečku, základem videa v editoru je šablona, kterou naplňujete videosoubory, obrázky a hudbou.

O zobrazování fotek se stará Galerie, mimo klasických dlaždic ji můžete zobrazit v 3D režimu či ve virtuální šroubovici. Obrázky lze filtrovat podle složek, času pořízení, polohy (zaznamenáváte-li u snímků GPS souřadnice, zobrazí se na Google mapách) či podle obličejů osob. Fotografie můžete z Galerie přímo tisknout (více o mobilním tisku zde), manuálně přiřazovat jména k označeným obličejům nebo spustit prezentaci. K dispozici máte řadu efektů, jeden ze tří univerzálních hudebních podkresů a možnost úpravy času mezi přechody, maximem je 5 vteřin, klidně bychom se přimlouvali za další interval. Aplikace Instagram slouží jako fotografická „sociální síť“, ve které následujete firmy nebo vaše přátele a komentujete jejich fotografie.

Aplikace S suggest a Paper Artist, který dokáže vykouzlit zajímavé barevné kreace.

Hudební přehrávač dokáže třídit hudební soubory podle řady kritérií, nechybí ani položka Hudební ráj, která proskenuje hudební soubory podle nálady a zařadí je do čtverce, kde je každý jeho dílek kombinací nálad - Vášnivý, Vzrušující, Veselý a Klidný. Pro přehrávání hudby podle nálady můžete vybrat tahem prstu čtverce, které chcete přehrát. Pokud jste navíc propojeni s jiným zařízením přes Wi-Fi direct, můžete se připojit i k jeho složkám a přehrávat z nich hudbu nebo si ji odtamtud stáhnout. V průběhu přehrávání na displeji vidíte obrázek alba, ze kterého skladba pochází a základní ovládací prvky. Z pohledu uživatelského nastavení narazíme v zařízení na zvukový ekvalizér SoundAlive, který je spolčen i se zvukovými efekty. Celkem je k dispozici 15 voleb, včetně vlastního rozvržení.

Hudební přehrávač v režimu Hudební ráj, při přehrávání se v liště zobrazují základní ovládací prvky. K dispozici je i paleta nastavení ekvalizéru SoundAlive.

Hudební výstup je poměrně kvalitní, správným nastavením ekvalizéru, který se bude hodit ke stylu hudby, jej můžete ještě vylepšit. Přehrávání samozřejmě funguje i při zamknutém displeji nebo minimalizovaném přehrávači, v tom případě se do horní lišty nastěhují základní prvky ovládání hudby. Nastavovat hlasitost zoomovacím jezdcem je trochu zvláštní, přesto musím ocenit vysokou hlasitost, již zhruba na 60% úrovni mi přišel zvuk dosti hlasitý, stále tak máte poměrně velké manévrovací schopnosti.

Správce videí, přehrávání videa, ukázka režimu Pop-up Play a kapitoly videa.

Vlastní vyhrazenou aplikaci má i videopřehrávač, zobrazená videa se v náhledu přehrávají, takže již na první pohled vidíte část z jejich obsahu. V rámci přehrávání delších videí si můžete nechat vygenerovat kapitoly, můžete se tak rychle posunout do požadované části videa. Líbí se nám i funkce Pop-up play, díky které může být video přehráváno v pohyblivém zvětšovatelném rámečku, a vy si u toho můžete dělat jinou práci. Video můžete přehrávat, takříkajíc „na dobrou noc“, po jeho přehrání se může zařízení automaticky vypnout. Při přehrávání videosekvencí je potěšitelný výběr ekvalizéru, byť limitovaný jen na tři volby.

K videím můžete přidat i titulky, při přehrávání můžete navolit i tematický barevný odstín.

K videu můžete přidat i titulky ve formátech *.srt, pro jejich automatické přiřazení je uložte to stejné složky a pojmenujte stejně, jako video. Nezapomeňte je předtím přeuložit v poznámkovém bloku pomocí kódování UTF-8, jinak se vám české znaky nebudou zobrazovat korektně. U titulků můžete nastavit požadovanou velikost, v případě potřeby je můžete manuálně přesynchronizovat. Co se týče podporovaných formátů, Galaxy Camera si poradí se soubory *.mp4, *.avi i *.mkv, u nich však funguje jen videosložka bez zvuku. Galaxy Camera bez problémů přehrává i 1080p videa. Pokud video pozastavíte, z náhledu videí jej opět spustíte přesně tam, kde jste naposled přestali.

Aplikace YouTube a Game Hub s odkazy vedoucími do SamsungApps.

Aplikace YouTube slouží k rychlému vyhledávání a přehrávání videí na stejnojmenném portálu. Game hub je pak pouze rozcestníkem pro hry na portálu SamsungApps.

Témata článku: Samsung, , , , , , Alcatel Pop Up, Samsung Galaxy, Samsung Galaxy Camera, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note II, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S II, Samsung Galaxy S III, Samsung Z, Možné propojení, Rychlé vyhledávání, Sériové snímání, Malý prostor, Offline mapa, Skupinové focení, Odkaz vedoucí, Webové úložiště, První přihlášení, GAL,