Proč chce stejná aplikace 51× více místa než před 4 lety?

  • Mobilní Gmail je 20× větší než před 4 lety
  • 10 nejstahovanějších aplikací zabere 2 GB
  • V roce 2013 to bylo pouze 164 MB

Koupit si smartphone s 16GB pamětí přestává dávat smysl. Nemusíte natáčet 4K videa, stále více paměti ubírají aplikace. I když máte naploše stejné ikonky, jako před lety...

Analýza SensorTower ukazuje, že 10 nejstahovanějších aplikací (iOS v USA) v roce 2013 zabralo 164 MB. Dnes je to 12× víc, tedy 1,9 GB! Rekordmanem je 51× větší Snapchat – původně měl 4 MB, teď 203 MB. Nejúspornější Spotify narostlo pouze 6×.

Bobtnání je částečně způsobené růstem rozlišení iPhonů, čemuž se musí přizpůsobit jemnější grafika. Také je více modelů, tedy více displejů, kterým je nutné se přizpůsobit, takže občas musí vývojáři kompilovat více verzí apky do jednoho balíčku.

K rychlejšímu zaplňování kapacity přispěla rovněž změna maximální velikosti aplikace, která se v únoru 2015 zdvojnásobila na 4 GB. Sice žádná z aplikace v TOP 10 na tenhle limit nedosahuje, nicméně velké hry se k němu často blíží. Potom stačí instalace dvou takových titulů a více než polovina úložiště je fuč (nezapomínejte, že část zabere samotný Android).

Apple se snaží problém řešit optimalizačními funkcemi jako je Odkládání aplikací. iPhone z nepoužívané aplikace uloží uživatelská data a smaže ji. Když ji potom chcete použít, musíte ji znovu stáhnout.

Diskuze (31) Další článek: Cívka, která nikdy nespí. S budoucími Androidy zaplatíte i s vypnutým NFC

Témata článku: Apple, , , , , , , , Aplikace, G-Sensor, Velká hra, Maximální velikost, Pře, Odkládání, Paměť, SensorTower, Pro +, Nepoužívaná aplikace, Candy, Vice, Nejstahovanější aplikace, Stejná aplikace, Uživatelské data,