Po pěti letech opět na vrcholu. Apple získal titul nejhodnotnější značky světa

Žebříček nejhodnotnějších světových značek, který každoročně zveřejňuje společnost Brand Finance, má nového vládce. Po pěti letech se nejvyšší pozice pro rok 2021 chopila znovu americká společnost Apple. Její hodnota vzrostla meziročně o 87 % na 263,4 miliardy dolarů (cca 5,7 bilionu korun) a sesadila tak dosud vedoucí Amazon.

Také na dalších místech žebříčku nazvaného Brand Finance Global 500 2021 se objevují známé technologické firmy – třetí Google, čtvrtý Microsoft a pátý Samsung. Právě ze sektoru technologií pochází nejvíce firem s nejvyšší hodnotou. Následuje maloobchod a obor bankovnictví. Telekomunikační společnosti jsou čtvrté nejvíce zastoupené, až po nich přicházejí automobilky. Skokanem roku je americká Tesla, která vylétla z loňského 147. místa na 42. příčku.

Z pohledu zemí je téměř polovina ze všech 500 nejlépe hodnocených firem ze Spojených států. Pětinový podíl má Čína, následuje Japonsko, Německo a Francie. Hodnotu značky vypočítává Brand Finance nejen čistě podle tržní kapitalizace dané firmy, ale i podle marketingové síly značky nebo na ni navázaných licencí. Prvních 100 míst žebříčku nejhodnotnějších světových značek naleznete v galerii tohoto článku.

Diskuze (53) Další článek: Základní výbava se slušnou baterií. Samsung v tichosti oznámil Galaxy A02

Témata článku: Apple, Google, Huawei, Microsoft, Samsung, , , , , , , Brand Finance, Nejhodnotnější značka, Německo, Vrchol, Světová značka, Značka, Japonsko, Francie, Značka světa