Některé uživatele Samsungů řady Galaxy S22 trápí problémy s voláním, symptomy jsou přitom různé

Některé uživatele Samsungů řady Galaxy S22 trápí problémy s voláním, symptomy jsou přitom různé

Některé telefony mají dostatečný signál, ale nikdo se vám nedovolá. A nebo mají telefony nízký signál, byť jiné telefony mají na stejném místě všechny "čárky"

Některé telefony mají dostatečný signál, ale nikdo se vám nedovolá. A nebo mají telefony nízký signál, byť jiné telefony mají na stejném místě všechny "čárky"

Dalším poznávacím znamením je dlouhá doba nutná pro ustavení hovoru, která je často až půlminutová

Dalším poznávacím znamením je dlouhá doba nutná pro ustavení hovoru, která je často až půlminutová

Na vině je specifická kombinace operátorů a pásem, v nichž jsou telefony registrovány, a to platí, nejen, v Česku, ale také v ceé EU. U nás eviduje Samsung několik izolovaných případů

Na vině je specifická kombinace operátorů a pásem, v nichž jsou telefony registrovány, a to platí, nejen, v Česku, ale také v ceé EU. U nás eviduje Samsung několik izolovaných případů

Nepomůžete si obnovením telefonu do továrního nastavení ani restartem, po najetí telefonu se chyba brzy vrací zpět. Jedinou možností jak nepřijít o hovory, je změnit režím sítě na 2G/3G, ale v tom případě prakticky přijde o "použitelná" mobilní data

Nepomůžete si obnovením telefonu do továrního nastavení ani restartem, po najetí telefonu se chyba brzy vrací zpět. Jedinou možností jak nepřijít o hovory, je změnit režím sítě na 2G/3G, ale v tom případě prakticky přijde o "použitelná" mobilní data

V Česku a na Slovensku jsou o 70 % vyšší, než u loňské řady Galaxy S21

V Česku a na Slovensku jsou o 70 % vyšší, než u loňské řady Galaxy S21

Největší zájem je o Galaxy S22 Ultra

Největší zájem je o Galaxy S22 Ultra

Některé telefony mají dostatečný signál, ale nikdo se vám nedovolá. A nebo mají telefony nízký signál, byť jiné telefony mají na stejném místě všechny "čárky"
Dalším poznávacím znamením je dlouhá doba nutná pro ustavení hovoru, která je často až půlminutová
Na vině je specifická kombinace operátorů a pásem, v nichž jsou telefony registrovány, a to platí, nejen, v Česku, ale také v ceé EU. U nás eviduje Samsung několik izolovaných případů
Nepomůžete si obnovením telefonu do továrního nastavení ani restartem, po najetí telefonu se chyba brzy vrací zpět. Jedinou možností jak nepřijít o hovory, je změnit režím sítě na 2G/3G, ale v tom případě prakticky přijde o "použitelná" mobilní data
17
Fotogalerie

Na některé telefony řady Galaxy S22 se nedá dovolat, restart nepomáhá. Samsung chystá opravu

  • Samsungy řady Galaxy S22 trápí problémy s voláním
  • Výrobce eviduje problémy v celé Evropě včetně Česka
  • Problémem se zdá specifická kombinace operátora a síťového pásma

Samsungy řady Galaxy S22 nezastihl start prodejů ve dvakrát dobré formě. Vinou dodavatelského řetězce se teprve do poloviny dubna podaří uspokojit většinu předobjednávek, některé „šťastnější“ majitele telefonů však v uplynulých týdnech postihl výraznější problém. Na některé kusy se totiž nedá dovolat...

U našeho testovacího Galaxy S22 Ultra se tento problém vyskytl pouze jednou, dávali jsme to však za vinu dlouhodobě velmi slabému pokrytí v interiéru v rámci jednoho konkrétního domu. Zdá se však, že se jedná o stejnou, byť v našem případě sporadickou, chybu, kterou popisují i další uživatelé. Zřejmě největším důkazním materiálem je vlákno na evropském webu Samsung Community, které čítá přes 44 stran, či několik potvrzených uživatelů v Česku.

Na telefon se vám nikdo nedovolá...

Symptomy se u jednotlivých telefonů trochu liší. U některých zařízení je vidět dostatečná síla signálu, ale přesto se vám na něj nikdo nedovolá (tedy za předpokladu, že nemáte aktivní VoLTE ani volání přes Wi-Fi). U jiných je zase signál na minimu, a to přesto, že váš starý telefon měl na stejném místě maximální počet „čárek“. U dotčených uživatelů dochází taktéž k výpadku zvuku během hovoru, popř. si všímají, že ustavení hovoru trvá dost dlouho. Zatímco běžně trvá ustavení telefonního spojení do 10 až 15 vteřin, v těchto případech si počkáte třeba i minutu.

Pokud se u vás chyba objevila, asi už víte, že nepomůže obnovení telefonu do továrního nastavení, ani restart. Krátce po naběhnutí telefonu se chyby objevují znovu. Dočasným řešením je přepnutí sítě na režim 3G/2G, což samozřejmě schytají mobilní data, která téměř „nepotečou“. Na druhou stranu tímto dočasně vyřešíte problémy s voláním, resp. nedostupností. Nebudou vám už chodit zprávy o tom, že se vám dané číslo pokoušelo dovolat...

Klepněte pro větší obrázek
Jediným funkčním dočasným řešením je přepnutí telefonu na režim 3G/2G, a to přes Nastavení - Připojení - Mobilní sítě - Režim sítě

Podle českého zastoupení Samsungu se nejedná o plošný problém všech telefonů, ale značka zde eviduje pouze několik případů. Samsung problém ladí s operátory (a to i s testery v terénu), protože se chyba zřejmě objevuje při specifické kombinaci operátora a použitých síťových pásem. Samsung by měl brzy vydat potřebnou aktualizaci firmwaru, která chybu opraví. Část oprav již byla součástí víkendového updatu, každopádně se zdá, že problémy byly u dotčených uživatelů minimalizovány, ale kompletně ještě nezmizely.

Když navštívíte internetový obchod přes náš katalog zboží, Živě za to může získat provizi. Službu Zboží Živě provozujeme ve spolupráci s Heureka.cz.

Určitě si přečtěte

Články odjinud