Divize mobilních zařízení Mobile Communications (MC) v rámci LG Electronics není dlouhodobě zisková. V posledních čtvrtletích se sice dařilo ztrátu mírně odmazávat, ale podnikání se stále nedostalo do černých čísel. Není proto divu, že v korporaci po čase opět přichází na přetřes otázka „Co dál s MC?“.
Diskuze se na veřejnost dostaly díky interní zprávě, v níž generální ředitel LG Electronics uklidňuje zaměstnance mobilní divize, že „jejich místa zůstanou zachována, ať už bude další osud jakýkoli“ a že se tedy nemusí o své pracovní pozice obávat. Začalo se spekulovat, jaké změny společnost chystá.
Experimenty, nebo úplný konec?
Podle informací renomovaného deníku The Korea Herald existují pro mobilní divizi v podstatě tři scénáře: 1. minimalizace byznysu, outsourcing většiny činností, zaměření pouze na několik zásadních modelů ročně, 2. odprodání divize včetně know-how a patentů jinému subjektu, 3. zavření divize a kompletní zastavení výroby mobilů pod značkou LG.
V tuto chvíli divize MC už vlastně naplňuje scénář číslo 1. Sama vyvíjí a vyrábí pouze špičkové a konstrukčně náročné modely, naposledy LG Wing. Do budoucna se ještě počítá se zařízením s rolovacím displejem LG Rollable. Ostatní modely v nižších řadách nechává vyrábět u ODM výrobců.
Jaké bude nejbližší směřování mobilní divize druhého největšího jihokorejského výrobce elektroniky, se dozvíme zřejmě brzy. Tajný zdroj přímo z firmy sdělil deníku The Korea Herald, že je třeba učinit rychlý a chladný úsudek, protože podmínky na trhu s chytrými telefony jsou stále tvrdé a při špatné strategii mohou stát firmu mnoho peněz. Kumulovaná ztráta mobilní divize LG za posledních pět let dosahuje v přepočtu až ke sto miliardám korun.