ten Samsung fake s mesicem, ktery vyrobil a jeste ho leckdo podporoval tim ze vyrobil dalsi fake je krasny priklad jak ne/realna fotka ne/muze byt...
Fotka je jako holka, někdy je nenalíčená, jindy je nalíčená nenápadně pro krásu a někdy to s mejkapem přežene.Reálná fotka neexistuje, protože když když se na jednu věc dívá víc lidí, tak ji vidí každý jinak a můžeme je posuzovat jak se blíží realitě. Tohle jsou diskuze trvající od začátku fotografie a stejně tak se snaží lidé fotky zkrášlovat a upravovat.Co se týče těch fake fotek, četl jsem že jsem mnoho týmů po celém světě snaží vytvořit nějakou digitální autoritu, která by certifikovala pravost fotek už na úrovni snímacího čipu. Ale sami víte, že to je téměř nemožný úkol.
Lidé tak dlouho usilovali o realistické obrazy, až vynalezli fotografii. No a protože ani fotografie není dost reálná, tak si pomáháme AI ilustracemi doplnit detaily, které chybí. Realita je dnes vedlejší, důležitější je úroveň detailů a tam jsme limitováni technikou. AI detaily doplní tak, aby to vypadalo uvěřitelně.
Lidstvo o žádné realistické obrazy neusilovalo.
Pokud AI nebo jiná funkce v telefonu upraví fotku jen v oblasti ostrosti, šumu, složení více snímků s různou expozicí do jednoho, ale bez přidání externího obsahu staženého na internetu, tj. pokud se stále jedná jen o práci snímače a jeho SW, případně SW telefonu, pak lze za mě označit takovou fotku za skutečnou. Ve chvíli kdy do fotky vstupuje něco navíc, např. odstranění pohybujícího se předmětu z fotky, vymazání nehodícího se objektu, stažení detailů z internetu a jejich doplnění do snímku, to co se stalo právě s Měsícem. Pak tuto fotku lze považovat a označit za umělou.
Nesmysl. Objekt z fotky můžu odstranit úplně jednoduše tak, že kamerou pohnu trochu na stranu - a hned z fotky zmizí.Máš NAIVNÍ přístup k fotografii.
Chcete pekne fotky, tak je dostavate 😀 Kdybyste videli original, budete zklamani.A zrovna Mesic je v pohode. Dostanete to, co tam skutecne je. Jestli nechcete pekny snimek, tak ho nefotte 😀
Vzhledem k tomu jak fotí telefony Samsung, tak jejich fotky opravdu nejsou skutečné.Už jenom ty jejich přesaturované barvy.
V principu mi výpočetní fotografie v telefonech nevadí, ale rozhodně bych uvítal větší možnosti nastavení, aby si uživatel sám určil, jak moc telefon bude do scény zasahovat. Třeba nastavení kontrastu, ostrosti, síly HDR a tak. Ano, je možnost fotit raw, ale člověku se nechce upravovat na PC každou fotku, kterou cvakne.
K čemu je ti milion nastavení, když fotografování stejně nerozumíš. Jakákoliv automatika z moderního smartphonu udělá fotku 1000x technicky kvalitnější než ty sám. RAW v mobilu není to samé, co RAW v systémovém fotoaparátu. Mobilná RAWy jsou už HODNĚ zprocesované.A jen ten d3m3ntní nápad fotit Měsíc, který vypadá 8 miliard let pořád stejně a NIC nového s ním nevymyslíš. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 2. 2024 13:35
Jdi se hádat někam jinam a neosočuj mě, že focení nerozumim. Fotim 20 let na zrcadlovky a CSC. A focení měsíce mě až tak nezajímá. Ano, fotky z moderních smartphonů jsou na skvělé úrovni, ale někdy je HDR nebo doostření nebo kontrast až moc přehnaný a to bych uvítal, kdyby šlo nastavit.
Bez "přehnaného" HDR a kontrastu by ale bylo vidět, jak ŠPATNÁ ta kvalita ve skutečnosti je. Ani RAW moc nepomůže, není to ekvivalent RAW ze sytémových fotoaparátů (jediná výhoda RAW může být vyšší bitová hloubka, ale šum a destrukci detailů to nezakryje).Na Instagramu na pidiobrazovce mobilu nebo FB s brutální kompresí a Full-HD maximální velikostí to vůbec řešit NEMUSÍŠ 😀Stáhni si aplikaci, kde si můžeš všechno nastavit ručně a uvidíš, že z toho NIC VÍC než automatika nedostaneš.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 2. 2024 17:00
Jestli tedy fotis, asi budes vedet jaka je velikost snimace v zrcadlovce. Tak si v ni zakryj 90% plochy a pak si neco vyfot a porovnej to s fotkou ve fotaku. To bude prekvapeni..
V mobilu mam 1" snímač, takže to uplně 90% plochy nebude 😀
Tak 75% 😀
Mluvte za sebe.To že neumíte fotit a proto používáte iPhone, je Váš problém a nikoho to nezajímá.
Fotit neumíš. Neumíš NIC. A NIČEMU nerozumíš. Prokázal jsi to tady stokrát.Každý tvůj příspěvek je NESMYSL. 😀
Jak se Vám podařilo naklikat 23 mínusů?Kolik máte těch účtů?
to je zdejší malý kid s íSHITem v ruce a má sexuální úchylku v klikání mínusů u konkurence a plusů u sebe 😊tím to způsobem jak zachází se svým íSHITem, stejně ten displej uvaří 😁
Kdybys neblábolil jako děcko, tak bys je nedostal. když něčemu nerozumíš, tak se nesnaž psát sem moudra, všichni nejsou dezoláti jako Frery 😀Pak si nebudeš muset vymýšlet konspirační teorie, že si někdo založí 50 účtů 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 2. 2024 11:12
Jste opět pobavil Vy nikdy nezklamete. 😉
hele libretardí kide?a kdo je ten Frery? 🤔já ho teda vůbec neznám 🤣ale znám třeba Kárla Klobásu, to je také taková motyka jako ty, vy musíte být určitě jednobuněčná dvojčata, i všechny buňky máte identické, protože píšete stejná lejna😁ještě nevím, jestli nejste trojčta, zatím se Masový knedlík moc nezúčastňuje diskusí, asi jsem ho proflákl a tím vystrašil 😊jak tito hloupý blbísci umí pobavit 🤣👍
rovnako vyzerat nemusi, staci ak vam do zaberu vleti sedi igelitovy sacok ci papier a Samsung z neho s AI vytvori mesacny povrch s texturouhttps://www.reveddit.com/r/Android/comments/11r7dw... ...
Kolem Měsíce se tu a tam mihnou nějaký létající věci, takže nesouhlas, že na něm není co fotit. Akorát je jasný, že jakýkoli mobil - ano, ani Samsung - nemá šanci to vyfotit, leda by si to vymyslel.
Stejně jako 200mpx, protože čím víc MPX TÍM VÍC ADIDUS a čím víc TMA, tím lepčí FOTKA 😀Focení měsíce a focení VE TMĚ jsou oblíbené disciplíny POWER USERŮ, kteří neumí fotografovat. Proto jim Samsung vyšel vstříc a obrázek si vymyslí.POWER USER NIKDY nepochopí, že noční fotky se NEFOTÍ v noci 😀
Noční fotky se nefotí v noci? No tak si nám to tedy vyjasnil 😀 Předpokládam, že i na noční směny se tedy chodí ve dne 😀
Holt fotografie a kinematografie NEJSOU směna u vás ve fabrice 😀😀
Ono to zní asi divně, ale kolega má v jistým smyslu pravdu. Svoje nejlepší noční fotky jsem udělal za plnýho slunce, a pak z toho tu noc vykouzlil. Ujišťuju tě, že to nikdo nepoznal. Samozřejmě že i noc má svý kouzlo, město, nasvícený památky, lampy, rozmazaný čáry světel aut... Ale to je spíš úkol pro zrcadlovku než mobil bez irisový clony.
To pak ale neni noční fotka, jen denní s ND filtrem na dlouhou expozici a upravená, aby tak vypadala...
Dřív se tak točily všechny "noční" scény ve filmech, protože film nebyl dost citlivý a svítit nemůžeš.No a to je právě ten rozdíl mezi POWER FOTOGRAFEM, co si honí s megapixely nad rozmazanými zažloutlými "fotkami" s bílými fleky umělých světel v mobilu a profesionálem, který ví, že fotografie a film dělá světlo. 😀😀 Na noční fotku si prostě počkáš na modrou hodinu a ne na dobu, kdy je tma jako v pytli a umělá světla svítí jako prase 😀😀😀
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 2. 2024 15:25
To som si myslel ze vek mesiaca patri k vseobecnemu vzdelaniu. Mylil som sa dnesni pubrtaci uz nevedia ani priblizny vek zeme a mesiaca. 🙁
A nekdo ma vzdelani a tak treba vi, ze se tu a tam na zacatku slova objevi velke pismenko 😀
To som si myslel ze ironia patri k vseobecnemu vzdelaniu. Mylil som sa dnesni pubrtaci uz nevedia ani to. 😀😀😀
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 2. 2024 13:59
Nadáváš někomu že tomu nerozumí a přitom nemáš o fotografování ani ánunk. RAW (DNG) v mobilu i fotoaparátu prochází úplně stejným procesem.Základní úpravy:Demosaicing: RAW a DNG soubory obsahují data z fotodiod senzoru bez interpolace. Zařízení provede demosaicing, aby z dat vytvořil barevný obraz. To zahrnuje interpolaci chybějících barevných informací pro každý pixel.Zpracování šumu:Šum je inherentní vlastností digitálních fotoaparátů a mobilních telefonů. Software aplikuje algoritmy pro redukci šumu, aby se obraz vyhladil a zlepšila se jeho kvalita.Vyvážení bílé: Zařízení automaticky nastaví vyvážení bílé pokud to je nastavené, aby barvy na fotografii odpovídaly realitě. V RAW a DNG souborech je vyvážení bílé uloženo jako metadata a lze ho upravovat v postprodukci.Korekce expozice:Zařízení automaticky nastaví expozici, aby byl obraz správně osvětlený. V RAW a DNG souborech je expozice uložena jako metadata a lze ho upravovat v postprodukci.Další úpravy:Ostření: Zařízení aplikuje základní ostření na obraz. V RAW a DNG souborech je detailnější kontrola ostrosti dostupná v postprodukci.Saturace a kontrast:Zařízení může mírně upravovat saturaci a kontrast pro atraktivnější vzhled. V RAW a DNG souborech máte větší kontrolu nad těmito aspekty v postprodukci.Důležité:Zpracování RAW a DNG souborů v postprodukčním softwaru dává uživateli větší kontrolu nad konečným vzhledem fotografie.Úpravy provedené zařízením v RAW a DNG souborech jsou obvykle nedestruktivní, takže je lze v postprodukci zvrátit.Kvalita obrazu v RAW a DNG formátech závisí na hardwaru fotoaparátu a telefonu.Všechny tyto úpravy jsou dělané na úrovni firmwaru snímacího čipu a každý výrobce má jiné. Základ je v tom že se dají z větší míry vrátit nebo upravit.
VŠECHNO, co jsi tu tak sáhodlouze popsal, je NESMYSL. 😀NIC z tvého seznamu se do RAW NEZAPISUJE. Proto je to RAW 😀Zapisuje se jen metainformace, kterou pak může použít SW v postprocesu.😀NAOPAK, v mobilech se to ČÁSTEČNĚ do RAW zapisuje a NENÍ to tedy totéž.
Přestaň tady plácat nesmysly a najdi si to, trolle😀
"... ExpertRAW, which produces heavy-processed JPG and heavy-processed DNGs but with great dynamic range..."Zdroj: Samsung😀😀😀
Jo, ale člověk si může zvolit jestli chce normální RAW z jedný expozice kterej je +- shodnej s foťákama, a nebo SuperRaw, ExpertRaw atd. (dle výrobce), kterej se skládá z multiexpozice a tim pádem jde o HDR a jinej druh odšumování.
To nám jistě ten OPRAVDOVÝ RAW ukážeš 😀😀😀
Některé telefony to mají a to doladění je znát. Hlavně když chci fotku jinak, než mi to nabízí automatika.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 2. 2024 21:59
Souhlasím s tím, že se mi také nechce upravovat každou fotku. Je smutné, že více lajků na instagramu získá fotka upravená, mnohdy neskutečná, ale fotka reálná, byť zachycuje jakoukoliv scénu, má jen minimální šanci se přiblížit počtem lajků k těm umělým.Přesto těch skutečných je tam hodně, a na mě působí mnohem lépe než ty umělé, nereálné.Mám oblíbené lidičky, o kterých vím co, jak, kde, kdy a čím fotí, co sdílí a jejich fotky se mi líbí víc než lidičky co mají statisíce či miliony folowerů...Mě sledují podobní nadšenci, není jich moc, ale když je vám 46 a máte čtyřnásobný počet folowerů než vaše neteř s polovičním věkem... Je i tohle dobrý pocit. A může si mě v diskuzích urážet kdo chce. S tím už jsem se ve svém věku smířil, že nemůžu být ve všem "in". Mám svůj názor, vlastní svět, vlastní pohled na svět a vidím, že v něm nejsem sám a to mi stačí. Přesvědčovat nikoho nechci ani nehodlám. Prožil jsem si nějak svůj svět a svůj život, dostal jsem se tam kam jsem se dostal, dosáhl jsem toho čeho jsem dosáhl, a jsem šťastný člověk. Držte se a nenechte si své názory vzít. 😉
NIC jako REÁLNÁ fotka NEEXISTUJE. Lidi lajkují to co se jim LÍBÍ.
A to je prave ten problem doby, ze se lidem (pod tlakem spolecnosti) libi, resp. aby zapadli a byli "in" musi libit umele - fotky, zeny, .. vsechno. A jak napsal predrecnik, prirozene dnes je ve stinu techto vyumelkovanych pojeti.Ale nastesti nastesti k zivotu neni nutne byt "cool" a "in" a tohoto se ucastnit.
Delate dobre, v tom je ten pravy smysl zivota.Ne v honeni "lajku" za kazdou cenu, a kdyz by na vikend vypadl Internet, byt v depresich..Nenechte se odradit a delejte to i dal.At Vam Pan Buh zehna.
realna fotografia je ta, ktora zodpoveda realite, ktoru vidi oko fotografa (kludne aj s dalekohladom)realna fotografia nie je ta, kde Samsung nalepi uplne iny kus Mesiaca, ktory tam proste nie je ani s dalekohladom a mysli si, ze si to ludia nevsimnuedit: tak vyzera ze tam Samsung lepi spravny kus Mesiaca, ale beztak ked si fotku Mesiaca upravite trebars tak ze tam plnou sivou namalujete smajlik ci na nu pridate sedy stvorcek, tak Samsung na ne prida mesacnu texturu, aj ked tam v skutocnosti ziadna nie je a zrovna by ste zachytili sivu vesmirnu lod zakryvajucu Mesiac ci kus sedeho papiera ktory sa vam zrovna vznasa v zabere, vid tento prispevok na reddite:https://www.reveddit.com/r/Android/comments/11r7dw... ... inak v zasade nemam problem s realnou fotografiou vytvorenou kludne bez fotoaparatu, ak bude zodpovedat tomu co v danej chvili videlo skutocne ludske oko, ci sa to zhotovi fotoaparatom alebo AI je mi uplne jedno, problem s AI je ze si vymysla detaily/realitu ktore proste neexistuju
Názor byl 3× upraven, naposled 5. 2. 2024 16:47
Žádná "reálná" fotka neexistuje a ani nikdy neexistovala. Bez ohledu na technologie.Podle tebe není ČB fotka "reálná"? 😀
az na tie farby limitovane technologiou obsah zodpovedal realitenieco opacne je ak samsung vytvori fotografiu s lubovolne vernymi farbami, kde samotny obsah fotografie nezodpoveda viditelnej realite, vid napr. tu ak by nad mesiacom bola siva vesmirna lod prip. v zabere vam zrovna letel kus siveho papiera a Samsung povrch lode/papiera upravuje, aby vyzeral ako mesacny, lebo AI si nevie predstavit, ze by sa realita zaberu na Mesiac mohla zmenithttps://www.reveddit.com/r/Android/comments/11r7dw... ... ulahcim vam to:ciernobiela fotografia bezca pretinajuceho cielovu pasku - zodpoveda realitefarebna fotografia bezca vznasajuceho sa nad cielovou paskou aj ked ju v skutocnosti pretinal - nezodpoveda realite
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 2. 2024 16:50
Fotografie NENÍ realita. Už jen obyčejný OŘEZ může z fotografie udělat něco úplně jiného než byla ta "REALITA".Retušování a vymazávání celých osob z fotografií, přidávání mraků a podobně je tu už od 19. století.Jediný rozdíl je, že s AI to jde JEDNODUŠŠEJI.V čem je černobílý běžec REALITA, když v REALITĚ je BAREVNÝ? 😀😀😀
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 2. 2024 17:09
Ale on to není úplně jiný kus Měsíce. Je to ten správný. A ve správné fázi.A vsaď se se mnou o co chceš, ten Měsíc tam reálně je a s dalekohledem ho takhle můžeš normálně vidět.Jiná věc je, že mobil ten dalekohled nemá a pro zobrazení detailů využívá toho, že Měsíc je známý a v podstatě se nemění. Jen si vždy podle aktuální skutečnosti upraví fázi, případně zabarvení.Takže i když ty detaily tam nedostal z fotosenzoru, ale z paměti, TVOJI DEFINICI REÁLNÉ FOTOGRAFIE ZCELA SPLŇUJE.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 2. 2024 13:30
jasne a preto z namalovaneho smajliku obycajnou plnou sivou vytvara mesacny povrch, aby sa to tvarilo ako mesiac, proste algoritmami skresluje realituzive mi nedovoli odkaz na redit, tak bud pouzite toto alebo opravte domenuhttps://www.reveddit.com/v/samsung/comments/l7ay2m... ... ale v zasade mate pravdu, ze ak aj fotka nepochadza z fotosenzoru ale od AI a zodpovedala by videnej realite, tak je to realna fotografia, aj ked by mohla byt kludne zachytena bez fotoaparatuedit: u tohto postu je to lepsie vidiet, kde sa da vidiet sedy stvorcek vo vesmire a rovnaky sedy stvorcek na mesiaci, kde samsung pridava umelu texturu, aj ked tam ziadna nie je, to naozaj nezodpoveda videnej realite, ak by bol kus Mesiaca prikryty sedou vesmirnou lodouhttps://www.reveddit.com/r/Android/comments/11r7dw... ...
Názor byl 4× upraven, naposled 5. 2. 2024 16:45
Uživatelé nechtějí (neexistující) realitu. Chtějí lajky. A to jim Samsung dá.Když je někdo tak hloupý a fotí něco, co už bylo vyfoceno 1000000000x bez invence, tak je pro něj jakákoliv REALITA stejně zbytečná. 😀
Tak to s tím smajlíkem je pro mě velmi milé překvapení a mnohem větší zapojení foťáku (zobrazení "reality"), než jsem čekal. Čekal jsem, že jakmile rozpozná Měsíc, bude víc spoléhat na info uložené v paměti a toho smajlíka bude zcela ignorovat.Že se ale při focení Měsíce přepně do režimu Měsíc a dokreslené šedé tečky na něm vykreslí jako krátery, to mi vůbec nevadí. Chceme z mobilu hezké fotky a zároveň nechceme, aby byl 5 cm tlustý. Tak pak nějaký kompromis logicky být musí a spoléhat výhradně na výstup z malého fotosenzoru za pidi optikou k hezkým fotkám dnes nestačí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.