Prémiová zařízení se stylusem řady Galaxy Note tvoří za posledních sedm let 7 % objemu všech prodaných smartphonů Samsung. Tuto statistiku společně s grafem vývoje prodeje podle jednotlivých modelů zveřejnil analytik IDC Francisco Jeronimo na svém Twitteru.
Za posledních 7 let se globálně prodalo 8,3 miliardy smartphonů. Skoro čtvrtinu z tohoto objemu zajistil Samsung. Galaxy Notů všech generací bylo 143 milionů (Zdroj: IDC)
Od září 2011, kdy byl na tehdejším veletrhu IFA v Berlíně představen první Galaxy Note, až do června letošního roku, kdy byla dokončena letošní analýza, se prodalo celkem 143 milionů zařízení Galaxy Note všech generací (kromě loňského Notu 7, který musel být z prodeje stažen). Celkem přitom za stejné období prodal Samsung 2 miliardy smartphonů.
Klesající prodeje
Kategorie Notů se tak vyprofilovala jako zařízení pro poměrně úzkou skupinu zákazníků vyžadující specifické funkce. Dříve to byl zejména velký displej, který ale dnes nabízí i mnoho jiných zařízení, a poté také stylus, který dodnes zůstává největší konkurenční výhodou řady Note. Právě vylepšené funkce stylusu u Galaxy Notu 9 by mohly zvednout zájem o letošní model.
Vývoj prodeje modelů v řadě Galaxy Note. Vrcholem byl Note 3 (Zdroj: IDC)
Už před předloňským fiaskem modelu Note 7, který se přehříval a v některých případech představoval dokonce nebezpečí, se totiž prodeje modelů postupně snižovaly. Zatímco prodejním vrcholem byl Note 3 z roku 2013 s 38 miliony prodaných kusů, o dva roky mladší Note 5 už vykázal prodeje pouze okolo 15 milionů. Přispělo k tomu i tehdy nešťastné rozhodnutí Note 5 v Evropě vůbec neprodávat. Note 6 se v grafu nevyskytuje, protože tento název Samsung přeskočil, aby ve značení srovnal krok s bezstylusovou vlajkovou řadou Galaxy S.
Jak funguje stylus u letošního Samsungu Galaxy Note 9: