Hudební streamovací platformy zažívají v letošním roce úspěšné období. Lidé, během koronavirové pandemie často uzavření v karanténě, sahají po nejrůznějších formách online zábavy, hudební služby nevyjímaje. Podle výzkumné společnosti Counterpoint Research narostl v prvním čtvrtletí 2020 počet jejich uživatelů meziročně více než třetinu na 394 milionů předplatitelů. Roste také obliba podcastů.
První příčku mezi hudebními streamovacími službami udržel Spotify s 30% tržním podílem z pohledu tržeb z předplatného. Podle počtu platících předplatitelů má oblíbená švédská platforma dokonce třetinu (33 %). Druhou největší část koláče ukrojila služba Apple Music se čtvrtinou všech tržeb a podílem předplatitelů 21 %. Dvojnásobný meziroční růst tržeb zaznamenala celkově třetí služba Amazon Music. YouTube Music od Googlu a další americká Pandora skončily na čtvrtém, resp. pátém místě.
Největší streamovací hudební služby podle objemu tržeb v 1Q 2020 (Zdroj: Counterpoint Research)
Z pohledu regionů si Spotify největší růst zajistilo v Asii a Latinské Americe. Na rozvíjejících se trzích, např. v Indii, nabídla firma zvýhodněné ceny ročního předplatného. Apple Music nově expandovalo do 52 zemí a nabídlo zde prvních 6 měsíců předplatného zdarma. Podobně si přilepšila i Amazon Music, která ve sledovaném kvartálu nabídla bezplatný poslech hudby v bezztrátovém HD formátu.