Android 5.0 šifruje. Za bezpečí ale zaplatíte rychlostí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 114

Názory k článku

27. 12. 2014 06:11

Všichni se vyjadřují k technickým vlastnostem, různě vše zdůvodňují a komentují. Já se ale zeptám, pro někoho možná hloupě. A co má většina lidí v mobilech za tak šíleně důležitá data, která nemohou vyplavat na povrch ? Přístup k blábolům na FB ? Video z večerního setkání s milenkou ? Usvědčující sms z vraždy a loupeže ? Přístupová hesla do banky ? Nejsem paranoik a o celé této záležitosti si myslím své. Kontakty a fotky mám automaticky zálohované (synchronizované), poštu přes IMAP. Do banky přistupuju přes formu jejího zabezpečení a marně přemýšlím, co podstatné by mne mohlo nějak ohrozit.
Za sebe proto rozhodně souhlasím s tím, že defaultně by to mělo být dodáváno bez šifrování s možností zapnutí pro ty, kteří to skutečně potřebují, či jen chtějí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 12. 2014 09:39

Může mi jen někdo vysvětlit na co je to šifrování dobré?Policie i tak nejspíš bude moci odposlouchávat takže na nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 12. 2014 20:49

Nějaké informace o forezní obnově dat po havárii paměťové karty nebo selhání HW?
Snad si někdo nemyslí, že zálohy dat v coudu jsou v bezpečí... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 12. 2014 18:46

přijímat nezašifrovaná data a potom to šifrovat mi připadá zvláštní.To spíš by měl mobil umět přijímat a odesílat šifrovaná data na základě určitého logaritmu a mobil jako takový mít zaheslovaný. A heslo mít mimo mobil .Android jako takový to nemuže zvládat nebo aspon dosavadní vyrobené mobily se stávajícím hw na to prostě nemá.Takový plně zašifrovaný mobil nemuže stát jenom 20 000kč. Jak píšou v článku tak je vidět ,že mobily mají příliš slabý hw aby šifrování utáhlo aniž by to bylo poznat na rychlosti ovládání sw .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 12. 2014 14:11

u Nexus 9 to neni az zas takovy problem, protoze ma podporu HW sirovani a performance hit je tam asi 10%, coz je myslim prijatelny trade-off

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 12. 2014 00:12

Tohle jsem už viděl, ale nechápu jak Android 5 šifruje telefony, kde není nastaveno žádné heslo a uživatel jej odemyká jen tažením zámku.Takové nastavení přece samo o sobě musí šifrování deaktivovat ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 23:56

O rychlost mi nejde .. ale nutnost zadavat heslo ? Tak to by mi kapanek vadilo ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 12. 2014 17:32

Obávám se, že Androidu, jako OS nepomůže ani to šifrování(ovšem NSA,FBI atd. to rozkoduje hravě). Ten systém, dáli se mu tak říkat, je jen pračka na osobní data, nedivil bych se spoluprací s většinou tajných služeb světa. Aplikace, hlásící se do Androidu mají katastrofální úroveň, včetně placených. Nejedna se při instalaci vtírá do osobních dat majitele founu, aniž by to pro svou funkci jakkoliv potřebovala. Hlavně že je kdejaký zamr.aný čistič a ladič napojený na internet..,K čemu? S takovou nám nepomůže ani 3000mAh baterka. V Androidu určitě budoucnost nevidím.. , čím dříve to lidi odhalí, tím lepe..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 16:08

Mam Nexus 5/5.0.1 zapnute sifrovani (mam vzdy a na vsech zarizenich). Ze by mel telefon problemy s pameti nebo vykonem? Nikdy jsem se nesetkal. Vse plynule, zadne kousani animaci... Je to i na dnesni dobu relativne silny HW a zvlada to s prehledem. Nerikam, ze mam v telefonu odpalovaci kody americkych jadernych raket, ale citlive veci jak soukr tak sluzebni tam mam, proto pouzivam sifrovani a nijak me to neomezuje. Je velice jednoduche prijit o mobilni zarizeni a tim padem o citlive data. Kazdopadne souhlasim, ze by mela byt HW podpora primo na cipu, nez se hnat za nesmyslnyma hodnotam MPX u fotaku a podobnyma zbytecnostma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 15:22

Tohle vyřeší nové procesory využívající ARMv8, které budou mít instrukce pro šifrování a bude docházet jen k minimálnímu zpomalení a ne v desítkách procent. To jen Google udělal pí*ovinu, že to zapnul by default u N6 a N9 (čímž ty dvě zařízení de facto znepoužitelnil, N6 je kvůli tomu co do rychlosti téměř srovnatelný se stařičkým N4)Proto taky šifrování na iPhonech žádné takovéhle problémy nemá, protože Apple A7 a A8 jsou založené na AMRv8

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 13:25

Dokud nemá šifrování vliv na stabilitu systému, tak nějaké zpomalení snesu, ale když se telefon při stahování čehokoliv vetšího přes LTE začne vypínat, je to tragédie.
Jde o letošní model Samšuntu - N7505, Hexa-core, 2GB RAM a Android 4.3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 12:54

vcera jsem se hned od nekolika iOfci nezavisle dozvedel, ze iOfce pod diskuze o Androidech zasadne neblijou.... ze to "nepotrebuji", ze je nejakej "android nezajima" a podobne :Dmno...ehm...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 12:23

To je snad logické, že pokud budu šifrovat celé vnitřní uložiště a pak do něj přistupovat tak to bude znatelně pomalejší, ne ? Obzvlášt když ten telefon nemá nativní podporu šifrování v procesoru (což nové procesory mít budou). Google akorát udělal chybu, že je to zapnuto v defaultu. Zkuste si na PC které bude mít procesor bez nativního šifrování (třeba nové mobilní pentia) zašifrovat celý disk a pak udělat stejný test čtení/zápisu...budete na tom stejně jako v tomto případě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 12:17

"Navíc, při šifrování je třeba chránit telefon heslem, PIN kódem atd. Pokud budete telefon odemykat 50× denně, složitá hesla rychle omrzí, takže šifrování dost možná brzy vypnete. Tedy pokud budete mít tu možnost. V Nexusu 6 to oficiální cestou možné není, a to samé bude platit i pro další nové Androidy, které se na trh dostanou rovnou s Lollipopem."S tím ať jsou do řiti. Je to můj telefon, já si rozhodnu, jesti ho chci mít šifrovaný, nebo ne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 12. 2014 11:30

a proto nové CPU (bohužel není v S5) mají nativní HW podporu šifrování, která tento problém odstraní. Redakce neví? Nebo redakce nechce vědět? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PD
23. 12. 2014 11:24

Spíš měli řešit nekontrolovanej přístup aplikací k internetu a správu toho do jakých částí telefonu aplikace může. Tohle se naopak rozvolnilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 12. 2014 10:43

Jak je to s tím heslem? Na screenshotu vidím zašedlý Vzor, tj. při šifrování musí být heslo nebo otisk a to při každém odemčení displaye?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 12. 2014 10:43

Těším se, až se tu vyjádří(vyzvrací) ten ňouma, co mu Apple zpackal život.
Ale moc nevěřim že se ho dočkáme, když přispívá jen do diskuzí o Applu, v android diskuzích je jak zlaté prasátko, nikdo ho neuvidí.btw: jsem zvědavej, jak to bude se šifrováním v Tizenu, v něm by mohl Samsung šifrování odladit, jenže to by Google nesměl mít takový vliv na Samsung, aby tlačil na jejich zařízení Android

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 10:38

treba nastane doba paradoxni, vyvojari CM apod budou mozna delat nove verze tim ze popadnou cisty KitKat a upravi aby jel na novem modelu co mel v zakladu Lizatko. Nicmene se nabizi nebude li nekdo tak sikovny a neupravi android tak, aby praci sifrovani prevzala grafika. Nevim jak jsou na tom vykonove mobilni graficka jadra ale nemuselo by to byt spatny. Dyt grafiky v PC jsou uz roky vykonnejsi nez CPU. Minimalne Tegra K1 ma sily na grafice na rozdavani vsude kolem sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 09:40

Podle mě to jsou jen pomluvy, vždyť tu obden čtu od zdejších expertů v diskuzích, že Android je jednoznačně nejlepší. V žádném případě, něco takového se nemohlo stát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 09:29

Je jasné, že šifrování sežere výkon - je to výpočetně náročná operace. Pořád si ale myslím, že konkrétně na S5 mnohem více výpočetního výkonu žere TouchWiz a další Samsung bloatware, takže nějaké šifrování se v tom ztratí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 07:31

U náhodného zápisu (512 B) jste se trochu hodně spletli. 0,638 MB/s - 0,563 MB/s = 43,7 %????
Podle mě je to 11.8%.
Což ale neomlouvá celkový problém šifrovaného Lollipopu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 12. 2014 03:34

resil by to spesl chip jen na sifrovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 12. 2014 03:31

Bravo !
Bleskurychlý Android doznal dalšího vylepšení ! :D :D :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 02:40

Původne jsem měl v s5 udělaný otisk prstu ale každý den zhruba z 50 otevření se my tak dvacet nepovedlo zkusil jsem otisk smazat a znova udělat ale stejný zkrátka když dva dělají totéž není to totéž u IP 5s se my to nikdy nestává. Tak že je samsung na soukrome věci a ty citlivé služební jsou v iphone i když mám radši samsung.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2014 01:16

To je hezká novinka, kterou podporuje i můj starý Samsung Galaxy S III s android 4.3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor