Po zdražování mobilních služeb, které T-Mobile chytře ukryl do nové nabídky 5G tarifů, sáhne k navýšení cen za mobilní služby také Vodafone. Ke změnám dojde od 24. listopadu, zatím se jedná pouze o předplacené služby. U některých předplacených balíčků Vodafone zdraží o 20 %, někde jako „kompenzaci“ přidá část dat.
Pozitivní změna postihne Předplacenou kartu 30, která je nyní se svými sazbami 3 Kč za 1 minutu hovoru, 1 SMS i 10 MB dat obrovsky nevýhodná a vyplatit se někomu může snad až po dosažení denního limitu 30 Kč, za nímž už jsou další minuty hovoru a SMS do půlnoci téhož dne neomezené, ale data mají „záklopku“ na 300 MB. Denní limit dat se od listopadu zvýší na 900 MB.
U předplaceného balíčku Komplet: Volání v síti neomezeně + 1,2 GB dat operátor navýší datový objem na 1,5 GB a zachová dosavadní cenu 139 Kč měsíčně. Obdobný balíček SMS v síti neomezeně + 1,2 GB dat (kde místo hovorů v síti Vodafonu jsou textovky do sítě Vodafonu) dojde také k navýšení datového objemu na 1,5 GB, jenže zároveň s tím balíček zdraží o 20 Kč na 119 Kč měsíčně.
Zákazníci chtějí víc dat. Ale chtějí i vyšší ceny?
Už jen obyčejné zdražení bez jakýchkoliv přidaných jednotek postihne od listopadu „volací balíček“ Volání v síti neomezeně, který opět zdraží o dvacetikorunu ze stávajících 99 Kč na nových 119 Kč měsíčně. Připomeňme, že u služeb realizovaných ve vlastní síti nemá operátor prakticky žádné dodatečné náklady (neplatí jiným operátorům propojovací poplatky), zdražování je tedy víceméně neodůvodněné – ačkoli i operátoři jsou vystaveni narůstajícím cenám za energie potřebné například na provoz vysílačů nebo datových center.
Žádnou takovou argumentaci ale Vodafone do sdělení nepřidal, vlastně ani nepřiznal, že zdražuje. „Naším cílem je nabízet především kombinované balíčky, které obsahují hlasové služby i mobilní data. Vycházíme zákazníkům vstříc, poptávka po datech dlouhodobě roste, a proto jsme se rozhodli nyní opět navýšit jejich objem. Touto úpravou se naše nabídka znovu dostává mezi nejlepší na trhu,“ říká k novinkám Simona Lišková, ředitelka marketingu Vodafonu.
Různých předplacených balíčků má operátor v nabídce více než desítku a k ostatním žádné změny nenahlásil, u zbylých tedy můžeme doufat v zachování současných cen. V praxi se změny projeví od 24. listopadu, zákazníky o nich Vodafone začíná informovat už nyní také pomocí SMS zpráv.