Trh s multimediálními tablety se pomalu začíná nasycovat, ale růst prodaných objemů se zatím nezastavil. Podle společnosti IDC, která se zabývá průzkumem a monitorováním trhu, se ve druhém čtvrtletí 2014 prodalo celkem 49,3 milionu tabletů, což je meziroční nárůst o 11 %. Proti předchozímu kvartálu (leden až březen 2014) ovšem počet prodaných tabletů slabě poklesl o 1,5 %.
Výrobce |
Distribuce 2Q14 [mil. ks] |
Tržní podíl 2Q14 |
Distribuce 2Q13 [mil. ks] |
Tržní podíl 2Q13 |
Meziroční změna |
1. Apple |
13,3 |
26.9% |
14,6 |
33.0% |
-9.3% |
2. Samsung |
8,5 |
17.2% |
8,4 |
18.8% |
1.6% |
3. Lenovo |
2,4 |
4.9% |
1,5 |
3.3% |
64.7% |
4. Asus |
2,3 |
4.6% |
2 |
4.5% |
13.1% |
5. Acer |
1 |
2.0% |
1,5 |
3.4% |
-36.3% |
Ostatní |
21,9 |
44.4% |
16,4 |
37.0% |
33.4% |
Celkem |
49,3 |
100.0% |
44,4 |
100.0% |
11.0% |
Apple zůstává se svými iPady lídrem tabletového trhu, i když svůj podíl pomalu ztrácí ve prospěch hráčů používajících zejména operační systém Android. V první pětce figuruje ještě Samsung, Lenovo, Asus a Acer. Lenovu se podařilo zvýšit tržní podíl a předstihnout tak konkurenci v podobě Asusu. Na páté příčce vystřídal tablety amerického obchodu Amazon tchajwanský Acer.
Zpomalování růstu prodejů tabletů zapřičiňují hlavně „přerostlé“ smartphony, tzv. phablety, s úhlopříčkou displeje nad 5 palců. Díky jejich velkému displeji uživatelé nemají potřebu kupovat další, podobně zaměřené zařízení. Útlum nejvíce postihuje kategorii menších sedmipalcových tabletů. Podle IDC bude v příštích obdobích růst prodejů tabletů nadále mírně zpomalovat.