Všimli jste si? Galaxy S7 bude v některých zemích bez loga výrobce

Všimli jste si? Galaxy S7 bude v některých zemích bez loga výrobce

Pokud jste na internetu již viděli nějaké fotografie zahraničních variant některých smartphonů od Samsungu, asi vás nepřekvapí informace o tom, že na různých verzích stejného modelu najdete různé nápisy a loga. U amerických variant se na záda typicky vepisuje modelové označení, případně se zde přidává i logo operátora. V Koreji se zase na záda přidává informace o datové konektivitě, např. „band LTE“.

Klepněte pro větší obrázek
Již na první pohled nám něco nesedí... nad displejem S7 a S7 Edge totiž chybí logo výrobce. V Koreji, Číně a Japonsku uživatelé zřejmě vyžadují smartphony bez loga

Co byste ale řekli na to, že se Samsung stále aktivně zapojuje do iniciativy „Zbavení se Samsung Loga“, která byla spuštěna loni v Japonsku? Pro nás Evropany to může znít zvláštně, ale vymazání loga z čelní strany telefonů údajně „posiluje značku Galaxy a také zvyšuje samotný zájem o tyto produkty“. A zatímco modely v Západní Evropě a v USA budou mít nad displejem logo Samsung, stejné modely v Jižní Koreji, Číně a Japonsku budou bez loga.

Klepněte pro větší obrázek
A toto je úvodní snímek ze stránek českého Samsungu. Logo výrobce je nad displejem samozřejmě přítomno

Fakt, že Apple své logo nedává na přední zařízení, se setkal s pozitivními ohlasy, a Samsung obdobné řešení zařadil i do své produktové strategie. Stalo se tak zřejmě i proto, že iPhone 6 Plus dominoval na trhu se smartphony s velkými displeji. Samsung sice v Jižní Koreji udržel pozici číslo 1, v Číně však byl zařazen do skupiny Ostatní, které patřilo páté místo.

Vymazání loga z přední strany přineslo Samsungu ovoce již v loňském roce, kdy jihokorejci v reklamách, produktových označeních, sponzoringu a v online komunikaci používali pouze označení „Galaxy“. Podíl na trhu v Japonsku v prvním čtvrtletí činil 5,2 %, po vymazání loga se ve druhém čtvrtletí loňského roku dostal na 12 procent.

Stejnou strategii mají jihokorejci ve zmiňovaných třech zemích i s dalšími produkty. U Galaxy A8, Galaxy Active, Galaxy S5 Neo či u Gear S2 opět v názvu chybí označení „ Samsung“. Dostane se podobná politika v horizontu několika let i do Evropy?

Via ETnews

Určitě si přečtěte

Články odjinud