Sony Mobile se zaměří na Evropu a východní Asii. USA a Brazílie už ho tolik nezajímá

Sony na setkání s investory v japonském Tokiu poodhalilo další strategii ve své mobilní divizi. Potvrdilo se zaměření na prémiový segment smartphonů s cenou od cca 8 tisíc korun výše, kde jak Sony správně vyhodnotilo, nepanuje tak ostrá konkurence jako v kategorii smartphonů nižší třídy.

Klepněte pro větší obrázek
Predikce vývoje prodejů smartphonů Sony podle regionů do roku 2017

Jak uvádí portál XperiaBlog.net, japonský výrobce má ale i regionální strategii. Sony zdaleka nemá ambice ovládnout globální trh jako větší hráči Samsung nebo Huawei. Místo toho se zaměří na trhy s vyšší kupní silou, kde má značka Sony svou tradici a zákazníci na tento název stále slyší.

Klepněte pro větší obrázek
Predikce vývoje trhu smartphonů podle cenových segmentů

To je dobrá zpráva pro evropské zákazníky – náš region je jedním z těch, kde se Sony s mobily stále relativně daří. Strategii preference těchto trhů už Sony potvrdilo přednostním uvedením nových modelů řady Xperia X. Kromě Evropy se Sony zaměří i na některé země jihovýchodní Asie, Blízkého východu a samozřejmě neopomene ani domovské Japonsko.

Klepněte pro větší obrázek
Strategie Sony Mobile pro jednotlivé regiony

Naopak omezené portfolio bude nabízet v Číně, Indii, Indonésii, Brazílii a Spojených státech. První tři cenově citlivé země nejsou v souladu se strategií prémiových zařízení, navíc poměrně drahé Sony zde poráží výrazně levnější čínská konkurence. Odklon od Spojených států souvisí s velkým podílem smartphonů prodaných přes mobilní operátory, kterém Sony nechce poskytovat takové subvence jako jiné značky.

Diskuze (8) Další článek: Google Mapy dostávají kvalitnější satelitní snímky. Google odhalil fantastické technologie na pozadí

Témata článku: Sony, , , , , Sony Xperia X, Son, Brazílie, Omezené portfolio, MOBI, Ostrá konkurence, Jihovýchodní Asie, Cenový segment, Samsung nebo Huawei, Záměr, Velký podíl, Východ, Sony Mobil, Čínská konkurence, Mobil, Domovské japonsko, A/B, Vývoj prodejů