Minulý týden jsme vás informovali o finančních výsledcích Samsungu za třetí čtvrtletí, v rámci nichž se ukazuje, jak moc mobilní divize doplatila na nepovedený Note 7. Dnes se však podíváme na oblast tabletů, kterou sice situace okolo Notu 7 přímo neovlivnila, i tak je ale segment tabletů od Samsungu v 19% poklesu oproti třetímu čtvrtletí loňského roku.

Agentura IDC publikovala předběžné statistiky tabletů za třetí čtvrtletí letošního roku
Samsung v letošním roce na trh dostal spíše tablety nižší a střední třídy, které se díky nižším cenám prodávají lépe, než ty nejdražší modely, ovšem ukazuje se, že určitá skupina zákazníků může čekat právě na high-end tablety. Samsung zatím jako vlajkové modely stále prodává modely řady Tab S2, které jsme testovali přesně před rokem. Stále se tedy čeká na představení nových modelů řady Tab S3, o čemž se spekulovalo již v souvislosti s letošními veletrhy MWC a IFA. Nová řada tedy bude zřejmě odhalena až v příštím roce.
Pohled do tabulky odhaluje nepatrný pokles zájmu o tablety. Dodávky na trh se ve třetím čtrvtletí meziročně snížily o 7,5 milionů kusů. Většina výrobců si v podílu na trhu pohoršila, rostl jen Amazon, který začal v červenci vyprodávat tablety Kindle Fire s 30% slevou, a Huawei, který přenesl růst z divize smartphonů i mezi tablety. Většina z jeho modelů je navíc osazena i slotem pro SIM kartu., což se v některých případech ukazuje jako konkurenční výhoda.
Via IDC