Potvrzují se dřívější zprávy analytických firem Strategy Analytics a Trend Force, podle vyjádření renomovaného analytika Tomi Ahonena se Samsung v prvním čtvrtletí letošní roku skutečně umístil na špici mobilních výrobců z pohledu celkových prodejů. Podle zdroje Samsung v prvních třech měsících letošního roku ukrojil z globálního koláče market sharu 24,3 procent, přičemž celkově dodal 82,8 milionů zařízení. Americkému gigantu Apple se podařil zisk 17,9 procent trhu, přičemž celkově prodal přes 64 milionů zařízení. Na třetím místě se umístilo Lenovo, těsně následované Huawei, LG a Xiaomi. Z Top deseti mobilních výrobců však překvapivě vypadl Microsoft (dříve Nokia) i Sony. Jejich výsledky se tak počítají do kategorie s ostatními méně známými značkami. Naopak skokanem roku je činský společnost Vivo vedená na desátém místě.
První čtvrtletí v mobilním sektoru podle Tomi Ahonena, jehož výsledky se shodují s dalšími analytickými společnostmi. Zajímavá je také skutečnost, že Lenovo a Huawei uvažují o souběžném používání operačního systému Tizen
Sám Tomi Ahonen je dřívějším výkonným ředitelem Nokie a je brán jako jeden z nejvlivnějších analytiků v celosvětovém mobilním sektoru. Podle jeho zprávy Android stále dominuje mobilnímu trhu s 75% podílem na trhu, na druhém místě se umístil iOS s dvaceti procenty. Windows Phone zůstává na 2% podílu na trhu, BlackBerry mezičtvrtletně kleslo na jednoprocentní podíl.
Zdroj: Sammobile, communities-dominate