Samsung letos sice nabíhá na systém nového značení, z minulosti si ale nese dobíhající břímě v podobě dlouhých názvu nepatrně vylepšených modelů. Po nedávném Samsungu Galaxy Grand Prime Neo Plus Duos zde máme model Samsung Galaxy Grand Prime Value Edition. První informace o tomto smartphonu s produktovým označením SM-G531F publikovala německá stránka WinFuture.
|
 | rozměry a hmotnost: 145 × 72 × 8,6 mm, 156 g displej: 5,0", kapacitní TFT LCD, 540 × 960, 220 PPI sítě: 2G, 4G konektivita: microUSB Type-B, Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth 4, GPS paměť: 8 GB, microSDHC (32 GB), RAM: 1 GB, baterie: 2 600 mAh procesor: Qualcomm Snapdragon 410 (4× Cortex-A53, 1,2 GHz, 28nm) operační systém: Google Android 4.4 (Kitkat) fotoaparát: 8MPx, video (1 920 × 1 080), autofocus, blesk |
cena: není v prodeji |
Oproti základnímu modelu Galaxy Grand Prime, který byl postaven na čtyřjádrovém 64bitovém Snapdragonu 410, běží Value Edition na 64bit čtyřjádro Marvell PXA1908. Grafický čip Adreno 306 byl tedy logicky nahrazen grafikou Vivante GC7000. RAM zůstává při starém, tedy na hodnotě 1 GB. Mezi druhou, a současně poslední, novinku můžeme počítat přítomnost Androidu 5.0 Lollipop již od zakoupení. Základní model stále zůstává na Androidu KitKat, přičemž nebyly zveřejněny žádné plány na jeho budoucí aktualizaci.




Černá, bílá a zlatá barevná varianta chystaného Galaxy Grand Prime Value Edition
Displej, zbylý hardware a možnosti konektivity zůstávají při starém, stejně jako základní barevné varianty - černá a bílá. Grand Prime Value Edition k nim ještě navíc přidává zlatou barevnou variantu. Pokud vás zajímá, jak základní Grand Prime dopadl v redakčním testování, můžete si přečíst naši recenzi. Cena Grand Prime Value Edition by se měla pohybovat okolo 200 EUR (v přepočtu 5 400 Kč), což je o něco vyšší cena, než za kterou se v současné době prodává základní Grand Prime. Pokud by se cena telefonu potvrdila, telefon by byl v portfoliu Samsungu téměř zbytečný. Pokud by ale byla cena telefonu nižší, než u Galaxy Grand Prime, mohl by si nový model najít svou cílovou skupinu.