Samsung dnes časně ráno na svém blogu vydal oficiální vyjádření k situaci, kterou jsme nastínili již včera. Jednalo se o desítku případů vnícení, které se údajně týkaly již nově vyměněných kusů Galaxy Note 7. K celé kauze jste si mohli přečíst i redakční glosu. Přikládáme přeložené oznámení od Samsungu:
Samsung žádá globální partnery, aby zastavili prodeje a výměny Galaxy Note7, dokud se neuskuteční další vyšetřování
Spolupracuje s odpovědnými regulátory na vyšetřování posledních oznámených případů zahrnující Galaxy Note7. Protože bezpečnost zákazníků zůstává nejvyšší prioritou, Samsung žádá všechny operátory a obchodní operátory po celém světě k zastavení prodejů a výměn Galaxy Note7, do doby, než se uskuteční další vyšetřování.
Jsme i nadále odhodláni pilně spolupracovat s příslušnými regulačními orgány a podnikneme všechny nezbytné kroky k vyřešení situace. Zákazníci s původním Galaxy Note7 i s novým Galaxy Note7 by měli svá zařízení vypnout, přestat používat a využít dostupných „opravných prostředků“.
Situace s Galaxy Note 7 už tedy vypadá hodně špatně. Celá situace vypadá jako ukázkový případ vzestupu a pádu. Ještě v srpnu řešil Samsung obrovský zájem z pohledu předobjednávek na Note 7, v ČR se předobjednávky vyprodaly již 25. srpna. Akcie společnosti Samsung se navíc dostaly na historické maximum.
Od prvních nahlášených problémů Note 7 na začátku září je to pro Samsung cesta z kopce. Finanční výsledky celé společnosti sice možná „zachrání“ prodej pamětí, displejů a čipsetů, ovšem znovu vybudovat důvěru zákazníků mobilní divize může trvat i celou řadu let. Ještě navíc, když reálně hrozí druhá svolávací akce...
Via Samsung News
Oživeno 14:30: České zastoupení Samsungu se vyjádřilo ke zrušení výroby modelu Galaxy Note 7:
„V zájmu bezpečnosti našich zákazníků jsme zastavili prodeje a výměnu telefonů Galaxy Note7 a zároveň jsme se rozhodli definitivně ukončit jejich výrobu.“
Ondřej Koubek, PR manažer Samsung Electronics Czech and Slovak