Nositelnosti jsou v dnešní době brány jako zdroj zábavy (např. brýle virtuální reality) či jako prostředek pro získávání základních informací a notifikací. V brzké době by se ale mohl segment nositelností zaměřit i na doposud opomíjenou oblast - školství.
Podle Samsungu do roku 2020 trh „nositelnostmi ve školství“, a to jen v USA, poroste o zhruba 45 procent ročně. Za téměř raketovým vzestupem se mají podepsat vysoké školy a univerzity, které nositelnosti zapojí do běžných činností v rámci výuky, resp. pobytu v kampusu.
Číslem jedna mají být brýle pro virtuální realitu, např. Samsung Gear VR, které mají být použity pro větší interaktivitu výuky, např. v 3D prostředí. VIrtuální realita má v budoucnu aktivně podněcovat studenty i k mimoškolním aktivitám, půjde v ní dělat virtuální chemické pokusy. V současné době je také možné virtuální realitu využít i pro cestování v lidském těle nebo mezi planetami Sluneční soustavy. Studenti prvních ročníků budou mít navíc možnost univerzitní kampusy nejdříve „nanečisto“ prozkoumat právě ve virtuální realitě.
Další druh nositelné elektroniky má sloužit ke sběru dat, např. různé fitness trackery mají pomoci se zdravým životním stylem studentů. Mimo krokoměru mají měřit energetický výdej při cvičení či kvalitu spánku. Podle Samsungu pak mohou být všechna data sbírána s cílem zkvalitnění výuky či porovnání průměrných výkonů studentů jednotlivých škol. To může být zajímavé zejména pro sportovně orientované obory.
Spolu s rozšířením nositelností i do oblasti výuky se pomalu vyvíjí i výukové aplikace nové generace pro smartphony. Využívají princip rozšířené reality např. aplikace Museum of London: Streetmuseum umožní stejnou scénu, na kterou ukazujete smartphonem, zobrazit tak, jak vypadala o několik století dříve.
Via Samsung Insights