A já jsem myslím jasně zdůraznil, že vidím, že v případě toho článku je to správně označeno jako expedovaná zařízení. Viděl jsem už ale i články vycházející zřejmě ze stejné tiskové zprávy, které píší "Samsung prodal ..." atd. Nešlo mi o to, co je obsahem tohoto článku. Šlo mi o celkovou strategii zveřejňování v podstatě nic neříkajících čísel (nejen u Samsungu).
Jde o to, že expedovaná zařízení *mohou* znamenat vysokou poptávku a firmy to tak prezentují a všemi možnými silami se snaží, aby to tak veřejnost vnímala. Problém je ale v tom, že to *nemusí* znamenat vůbec nic a my to nemáme jak zjistit. Takové vykazování úspěšnosti produktů je pak značně zavádějící. To že Samsung (nebo jiná firma, nejde jen o Samsung) navezl do skladů k prodejcům 2 miliony zařízení ještě neznamená, že jich za půl roku nepoveze 1,9 milionů neprodaných zpátky...
A skutečně prodané kusy budou se zpožděním? Kdy Samsung zveřejnil skutečně prodané kusy? U jakého zařízení? To prosím není pokus o ironickou narážku - skutečně mě to zajímá, protože já o žádném takovém případu nevím, kde by Samsung konkrétně řekl toho a toho telefonu jsme v předminulém kvartálu (tj. se zpožděním) prodali tolik a tolik kusů.
Opět zdůrazňuji - nejde konkrétně jen o Samsung ani konkrétně o Galaxy Note. Lepší příklad by určitě byl RIM a jeho Playbooky nebo HP a první týdny prodeje Touchpadu (před slevou na $99). Já věřím, že Samsung prodal Galaxy Note nějaký významný počet, i když nevěřím (založeno čistě na osobním pocitu), že se to blíží dvěma milionům. Jak jsem říkal, o to mi nejde. Jde mi o tenhle úchylný, nic neříkající způsob vykazování úspěšnosti produktu.
Já to číslo dokážu vnímat pouze a jen v jediném významu: jako počet, který si výrobce dopředu *myslí*, že se prodá, a proto tolik kusů navezl do skladů k prodejcům.