"Nahrávání platebních karet do mobilu vybaveného NFC SIM kartou bude probíhat..."Jste si jistý, že v této dohodě jde o použití NFC SIM? Dohoda mezi Samsungem a MasterCard vznikla již před představením Galaxy S4. Tento telefon totiž jako první obsahuje speciální secure čip do kterého se přímo nahraje platební karta. Odpadá tak nutnost použít zmiňovanou NFC SIM a hlavně povinnost platit operátorům provize. Což je nejen zjednodušení pro zákazníky, ale i zlevnění celé služby, které může pomoci většímu rozšíření. Ono když máte živit o hladový krk více, musíte myslet ve větších objemech transakcí, aby se vám investice vrátila. Uvedení takové služby na trh si pak pořádně rozmyslíte.Otázka ale je o kterou dohodu se jedná. Pukud vím, Samsung jich má kolem NFC hned několik. Možná by bylo dobré, kdyby Mobilmania, jako seriozní médium, uváděla z čeho čerpá. Možná by se pak vyhnula všetečným dotazům v diskuzi. 😉
😀😀😀 promiň jen mě pobavil ten oxymorón "Mobilmania, jako seriozní médium,"Nicméně tohle je klasika...MM je prostě jedna velká kopírka, kdy ZDROJ informace je pro ně sprosté slovo. "uváděla z čeho čerpá."
Jsem rád, že i přes vaše nepodložené domněnky o kopírování nás stále čtete 🙂
Dobrý den, to se klidně všetečně ptejte 🙂 Informace pochází z tiskové zprávy vydané MasterCardem, kde tedy přímo nespecifikovali, jak ty dohody budou postavené. Z kontextu ale vyplynulo (citace jednoho ze šéfů MasterCard: „Naším záměrem je pomáhat spotřebitelům nakupovat a platit takovým způsobem, jaký nejlépe vyhovuje jejich potřebám. Těsnou spoluprací se společností Samsung, dalšími výrobci, provozovateli mobilních sítí a prodejci si MasterCard upevňuje svou vedoucí roli v utváření budoucnosti placení.“), že operátoři zcela obejiti nebudou, nebo minimálně ne na všech trzích.
Díky za bleskovou odpověď. 😉Ale koukám, že na svém webu tak pohotově nereagují. http://www.mastercard.com/cz/mastercard/cz/tiskove-... ... BTW: Je to toto, že? http://www.investujeme.cz/mastercard-a-samsung-uryc... ... Myslím, že je to tak jak jsem říkal. "Služba je dostupná prostřednictvím Mobile MasterCard® PayPass™ v aplikaci CommBank se zabudovaným secure element na Samsung Galaxy S4."Secure element... Operátoři samozřejmě budou taky ve hře. Mohou využít PayPass společně se secure elementem. Ale ne jako přímý společník této služby. Nabízí se například použití pro placení za jejich služby, na jejich pobočkách a podobně. 😉
Názor byl 2× upraven, naposled 12. 12. 2013 16:50
Vypadá to tak celkem logicky, ale pro jistotu počkáme na upřesnění od MC.
Když se v tiskové zprávě píše o bance, která má řešení nasazeno globálně, tak na tuty půjde o řešení se secure elementem v mobilu, nikoli na SIM kartě. Ten závěr jsem si při čtení udělal taky.Ale pak už píšete o několika věcech, které pravda nejsou, nebo s nimi nesouhlasím.a) Samsung S4 není ani zdaleka prvním mobilem se secure elementem v telefonu. Secure element mají v sobě mobily už hezkou řádku let. Secure element nemívaly staré nokie, když bylo NFC úplně v plenkách. Ale třeba už takový Samsung Galaxy Nexus ano.b) tak jako tak bude muset každý NFC telefon se secure elementem projít schvalovacím procesem. Čili žádný rozdíl proti dnešnímu dni.Tak jako dnes bude muset existovat aplikace peněženky, odladěná pro každý konkértní model mobilu.Tak jako dnes bude muset mít banka dodánu infrastrukturu, která bude řešit vzdálenou správu platebních karet v telefonech. Která je tam bude posílat. Buď tu infrastrukturu dodá nebo provozuje operátor (jako dnes), nebo ji dodá nebo provozuje karetní společnost, nebo její servisní organizace. Opět se na nákladech řešení nic nemění.c) umístění karty v secure elementu v mobilu nebo v secure elementu na SIM kartě je otázkou filosofie přístupu k věci.Já chci mít třeba kartu na své SIMce, protože SIM kartu kdykoli vezmu a strčím ji do jiného certifikovaného NFC telefonu. A funkcionalitu to nijak neovlivní. U řešení se secure elementem v telefonu budu muset psát bance, aby mi kartu poslali do nového telefonu. Pokud nebude aplikace v mobilu obsahovat nějakou fičuru "stáhni si znovu kartu a deaktivuj ty předchozí stažení". A nedivil bych se, kdyby za tohle klient platil.Navíc, řešení s kartou na SIM spolehlivě funguje pro podlimitní platby i v telefonu bez SW aplikace. Což se taky může hodit.
a) Máte pravdu, Galaxy S4 není první telefon se secure elementem. Ve skutečnosti ho má většina dnešních telefonů. Je to první telefon s předinstalovaným platebním řešením v secure elementu od mezinárodní karetní společnosti přímo z výroby. Konkrétně je to VISA. Tedy S4 je první telefon, který může opravdu globálně pomýšlet na bezkontaktní placení. Tato zpráva je z února a už jsem zapomněl detaily. Omlouvám se. Ano, dávno před tím tu byl Samsung Galaxy Nexus společně s Google Wallet, ale to platilo pouze u přístrojů z volného trhu (ne od operátorů) a pouze s americkou SIM, nebo od amerického operátora Sprint. Ostatní US operátoři secure element blokují. Je to tedy čistě americká záležitost a jenom pro pár vyvolených.b) Ano, karetní společnosti budou muset schvalovat každý telefon. Ale udělají to u jednoho modelu jen jednou pro celý globální trh. Ne jako u proprietárních řešení operátorů s konkrétní bankou, kde se také každý telefon schvaluje. Ale pro každý projekt, každého operátora a každou zemi zvlášť. Řešení české Telefoniky s KB běžícím na stejném Galaxy S4 není kompatibilní s řešením China Telecom s Bank of China. Přestože jsou oba postavené na NFC SIM. Pokud banka (a nejen ta, ale i např. prodejce jízdenek) nemá dostatečné prostředky, nebo nechce vyvíjet vlastní provisioning system, poskytne ho samotná karetní společnost. Banka se tedy napojí na hotovou infrastrukturu a přidá možnost bezkontaktního placení do své aplikace mobilního bankovnictví. Podobně to ostatně funguje i v případě, o kterém se zmiňuje tento článek. Jedná se o australskou Commonwealth Bank a integraci do její mobilní aplikace: https://play.google.com/store/apps/details... Takže nebude muset existovat speciální peněženka odladěná pro každý telefon a každého operátora. Odladěno už to bude globálně na úrovni secure elementu mezi výrobcem telefonu a karetní společností. Banka pouze ladí android aplikaci tak jak to dělají vývojáři mobilních aplikací.Banka tedy nemusí mít vlastní rozsáhlou infrastrukturu - pokud nechce.Je důležité říct, že tato jednoduchost může teoreticky platit i pro řešení na SIM. Je prakticky jedno, kde bude secure element a řešení karetní společnosti uložené. Ale díky ambicím operátorů ovládat trh a jejich velkému počtu to není prakticky možné.Co se týče nákladů, není zatím jasné o co a kolik si od karetních společností za globální spolupráci řekl Samsung. Ale jasné je, že např. pro MasterCard je jednodušší se dohodnout na provizích globálně s pěti výrobci, kteří ovládají 90 % světového trhu se smartphony, než uzavírat desítky smluv s operátory do celém světě. Na druhou stranu řešení s NFC SIM se profilují jako výhradně ovládané operátory a tomu také bude odpovídat jejich podíl ze zisku. Generální ředitel největší ruské banky Sberbank by s vámi v názoru, že je lepší mít platby na simce asi nesouhlasil. http://nfctimes.com/news/russia-s-largest-ban... ... Připravují na začátek příštího roku velký projekt. Podle jeho názoru by tak banka ztrácela kontrolu nad uživatelskou zkušeností svých vlastních klientů. Protože to jsou primárně klienti banky a teprve potom zákazníci mobilního operátora. Bankovní kartu mají od banky a platby ve skutečnosti probíhají na bankovním účtu - ne v mobilních sítích operátorů. Ti se dnes tak chovají především jen díky tomu, že na některých trzích (hlavně USA) ovládají distribuci mobilních telefonů a mohou tak blokovat secure element a cizí platební řešení. Další důvod je evoluční, kdy vývoj započal u SIM karet a až později se přesunul k ebedded chipům a secure elementům v telefonu. Sberbank také dostala nabídku od místního operátora hostovat svou platební metodu v jeho peněžence. Odmítli. A není divu. V Rusku se většina telefonů prodá na volném trhu, a tak operátoři postrádají ten nevetší argument proč s nimi jít do společného projektu. Nemají banky jednoduše čím vydírat. Na volném trhu je banky k ničemu nezbytně nepotřebují. Opačně to ale moc nefunguje.
Názor byl 4× upraven, naposled 15. 12. 2013 01:15
V první řadě musím napsat že jsem rád, že tu vidím v diskusi přispívat někoho, kdo mluví vážně k věci a nejen o dojmech. Za to palec nahoru.A přesto, nebo právě proto, se pustím do drobné polemiky. Obecně souhlas, pokud se karetní společnost dohodne globálně s pár výrobci, určitě je to efektivnější než řesit jednotlivé národní operátory. Ale i tohle řešení má některé neduhy.Třeba pro mne, Čecha, je celkem jedno, jaký řešení svým klientům nabízi China telecom. Protože já mám českého operátora a českou banku. A se svou kartou v mobilu zaplatím i v té Číně, protože ve výsledku je dodržen standard Visa či Mastercard pro bezkontaktní platby a zaplatím tak na bezkontaktním terminálu kdekoli po světě.Jediný moment kdy narazím, pokud budu chtít účet v zahraniční bance, ta asi řešení s českým operátorem nikdy mít nebude.Ostatně, ideální by bylo, aby se oba modely (secure element v telefonu a na sim) vhodně doplňovaly.Protože já pro sebe vidím u secure elementu v telefonu dva problémy.- Výměna telefonu, s kartou na SIM jen přehodím SIM a s bankou ani operátorem nic neřeším. Ale zas je nastane problém při změně operátora (při výměně SIM) 🙂- bezpečnost, bezpečnostní operace v secure elementu na SIM jsou komplet odděleny od HW telefonu. Ale možná že i secure element v telefonu je stejně bezpečný, nezasahuje do jeho činnosti ani procesor telefonu, paměť telefonu, ani OS.Další věcí je kompatibilita napříč karetními společnostmi.Jinak řečeno .. MasterCard přinese řešení, do kterého si pravděpodobně nahraji jen karty od MasterCardu. Ale já chci mít v jednom telefonu jak Visa kartu, tak MC. A karty od více bank zároveň. A vše obsluhovat jednou aplikací, jinak to fungovat nebude.A tohle mi nabídne řešení na SIM kartě a aktivita "Czech Wallet".Do toho by měli být zapojeni všichni naši operátoři a ideálně i všechny banky. A jak Visa, tak i MC.Pak uživatel nebude muset řešit, od koho jaké služby má. Imho ideální stav. Jestli k němu někdy dospějem.A ještě k té infrastruktuře. Pořád je to dost univerzální box, který buďto operátor dodá bance a ta pak na něj připojí i další operátory (není to vázané jen na dodávajícího), nebo to i komplet pro banku provozuje u sebe operátor. A naopak může na jedné platformě obsluhovat více bank.V tomhle fakt rozdíl není, jestli to provozuje operátor, nebo karetní společnost.A pokud jde o ceny. I tam bude jedno, jestli to provozuje operátor nebo karetní společnost. Banky tak jako tak nebudou ochotny platit víc, než platí dnes za vystavení a distribuci plastového nosiče karty. Proto jsou asi prakticky všude byznys plány pro tyhle řešení postavené tak, že to banku stojí stejné peníze. Jen z řetězce vypadl výrobce platových karet, místo toho je tam operátor se svou SIM jako nosičem.Operátor má příjmy z poskytnutí prostoru na SIM a z posílání OTA konfiguračních požadavků. Nahrání karty na SIM, blokace, změna parametrů. Operátoři se nijak neúčastní transakčních operací, z toho provize nemá. To je vše stejné, jako u bězných karet dnes.
"Třeba pro mne, Čecha, je celkem jedno, jaký řešení svým klientům nabízi China telecom. Protože já mám českého operátora a českou banku. A se svou kartou v mobilu zaplatím i v té Číně, protože ve výsledku je dodržen standard Visa či Mastercard pro bezkontaktní platby a zaplatím tak na bezkontaktním terminálu kdekoli po světě." Na začátku je nutné uvést, že řešení v telefonu i na SIM jsou si technicky hodně podobné. Obě podporují stejný standard – v obou případech je v secure elementu nahráno řešení podporované karetní společnosti. Buďto Visa PayWave, nebo MasterCard PayPass. Ostatní společnosti nechme stranou, mají malý podíl na trhu. Konkrétně u O2 Wallet je to MasterCard PayPass. U obou řešení byste tedy zaplatil v každém PayPass certifikovaném bezkontaktním terminálu po celém světě."Jediný moment kdy narazím, pokud budu chtít účet v zahraniční bance, ta asi řešení s českým operátorem nikdy mít nebude." Tenhle problém s řešením v telefonu mít nebudete. Navíc i u českých bank výrazně zvýšíte pravděpodobnost úspěchu. Při odstranění nutnosti mít toho správného operátora stoupne počet potencionálních zákazníků o 2/3. Tedy v Čechách o 7 milionů. A to je asi ten nejpádnější argument – nejen pro zákazníky, ale i banky. Pokud nemáte toho správného operátora, máte jednoduše smůlu. Banka musí vyvíjet tři řešení, místo jednoho. Na vše zastřešující řešení jako je Czech Wallet se globálně spoléhat nemůže. "Ostatně, ideální by bylo, aby se oba modely (secure element v telefonu a na sim) vhodně doplňovaly." Doplňovat by se měly. Hlavně díky blokování secure elementů operátory musí být na trhu obě řešení. Nicméně na trzích kde mají operátoři velký podíl v prodaných telefonech, bude pravděpodobně převažovat řešení na sim a kde je otevřený trh, spíše aplikace v telefonu."Protože já pro sebe vidím u secure elementu v telefonu dva problémy.- Výměna telefonu, s kartou na SIM jen přehodím SIM a s bankou ani operátorem nic neřeším." Pokud ovšem vaše lokální a v podstatě proprietární řešení bude podporovat ten druhý telefon. 🙂 Vzhledem k tomu, že aktuálně O2 podporuje asi čtyři telefony, tak to moc velká přednost není. Obecně platí, že nejprve musí být telefon certifikovaný danou karetní společností. Většina dnešních telefonů podporují zároveň obě technologie (jak v telefonu tak na SIM) Je jich cca 140 a Samsung jich má přes 30. Dále ale musí být podporovaný telefon konkrétním platebním řešením operátora, které nemusí být zrovna standardní (Czech Wallet). Tedy nemusí podporovat všechny telefony, které certifikovala samotná karetní společnost pro bezkontaktní placení. No a nakonec je podpora na úrovni uživatelské (android) aplikace. Nemusí např. podporovat nižší verzi OS. Teoreticky by mělo platit, že u řešení čistě postaveného na secure elementu v telefonu a použití standardního karetního systému s jejich provisioning systémem a aplikací banky na něm napojenou, bychom si mohli ušetřit případnou nekompatibilitu na úrovni částečně proprietárního systému (Czech Wallet). Mělo by to být čisté řešení, které stojí prakticky jen na technologiích karetní společnosti. Banka jen obstarává klientskou aplikaci bez vlastních složitých systémů souvisejících s bezkontaktním placením, protože služby, jako kontrola zůstatku a další funkce spojené s ovládáním bankovního učtu již má zakomponované v aplikaci mobilního bankovnictví. Ale u řešení s aplikací operátora, se toto napojení na banku musí teprve dotvořit. Pro dosažení nejvyššího komfortu se pak banka napojí na oba systémy (MasterCard, Visa) a na secure element se uloží oba systémy karetních společností. Nebo tam budou rovnou z výroby (např. Samsung). Mělo by být podporováno více modelů, než u lokálního řešení. Nahrání informací do secure elementu může také probíhat OTA – i bez přímé participace operátora na projektu. Výměna telefonu tedy i tak může trvat jen pár minut. "Ale zas je nastane problém při změně operátora (při výměně SIM) - bezpečnost, bezpečnostní operace v secure elementu na SIM jsou komplet odděleny od HW telefonu. Ale možná že i secure element v telefonu je stejně bezpečný, nezasahuje do jeho činnosti ani procesor telefonu, paměť telefonu, ani OS." Při použití stejné technologie (single-wire protocol, global platform 2.2) v tom není velký rozdíl a bezpečnost bude prakticky stejná."Další věcí je kompatibilita napříč karetními společnostmi.Jinak řečeno… MasterCard přinese řešení, do kterého si pravděpodobně nahraji jen karty od MasterCardu. Ale já chci mít v jednom telefonu jak Visa kartu, tak MC. A karty od více bank zároveň." Nevím, jak postoupil vývoj v NFC SIM kartách, ale u embedded čipů v telefonu, můžete mít uloženo hned několik řešení současně. MasterCard, Visa, MHD, vstupní karta do práce… A v podstatě neomezený počet bankovních karet. Obávám se, že toto simky, díky malé paměti, zatím nedokážou. Upřímně nevím, jak je na tom teď Czech Wallet s podporou. Ono se toho kolem hodně namluví, ale konkrétních informací moc nemám. Vy ano? Každopádně, zase se jedná o lokální proprietární řešení operátorů, kdy si hrají na svém písečku a ostatní berou jen na pozvánky. Chtějí ze své domnělé dominance na trhu mobilních telefonů vytřískat, co můžou. Celé tohle bezkontaktní placení je bankovní služba, ale oni prostě nejsou ani karetní společnost, ani banka. Nemají z platebními systémy takové zkušenosti a bez bank a karetních společností se stejně neobejdou."A vše obsluhovat jednou aplikací, jinak to fungovat nebude.A tohle mi nabídne řešení na SIM kartě a aktivita "Czech Wallet"." Platby kartou v aplikaci cizí banky se v případě mnou podporovaného řešení asi nedočkáte. Nicméně ani to není vyloučené. Podobný Czech Wallet může být postaven i v tomto případě. Ostatně bylo by to myslím čistší řešení. Ale to by pak nemohly operátoři vydírat všechny kolem, ale dobrovolně jim nikdo podíl ze zisku nedá. Pokud vím, PayPass i PayWave je standardizovaná platforma. Jakákoliv aplikace může požít jejich řešení. Mělo by fungovat standardizované API: https://developer.mastercard.com/portal/display/api/Mobile... ... Tedy jednoduše jako když chcete na svém e-shopu používat např. PayPal. Na rozdíl od Czech Wallet je to ale celosvětová platforma. Tedy bezkonkurenční podpora vývojářů po celém světě. U Czech Wallet o tom silně pochybuji. Jak jsem říkal, jen na pozvánky vybraným členům, za odpovídající odměnu…"Do toho by měli být zapojeni všichni naši operátoři a ideálně i všechny banky. A jak Visa, tak i MC.Pak uživatel nebude muset řešit, od koho jaké služby má. Imho ideální stav. Jestli k němu někdy dospějem." Ideálnímu stavu se spíše bude blížit standardizovaná, světově uznávaná platforma. Ne česká lokální aktivita pár neohrožených proti všem. Zahraniční banky budou spíše dříve podporovat platformu Visa a MasterCard, pro které napíšou jednu aplikaci pro celý svět, než lokální řešení pro hrstku Čechů a pro každý trh zvlášť."A ještě k té infrastruktuře. Pořád je to dost univerzální box, který buďto operátor dodá bance a ta pak na něj připojí i další operátory (není to vázané jen na dodávajícího), nebo to i komplet pro banku provozuje u sebe operátor. A naopak může na jedné platformě obsluhovat více bank.V tomhle fakt rozdíl není, jestli to provozuje operátor, nebo karetní společnost." Karetní společnost musí být přítomná vždy – řešení na secure elementu (v tel. nebo na SIM). Stejně tak banka. Pokud tedy má jít o placení bankovní kartou z účtu a ne třeba o vybírání věrnostních bodů u operátora. Ale o tom se tady nebavíme, že? 🙂 V infrastruktuře panuje velká variabilita a u řešení na SIM kartě to nemám úplně podchycené. Nicméně jak jsme si již řekli, celé to může stát v podstatě jen na řešení karetní společnosti a na front endu banky, resp. jakékoliv jiné aplikace (peněženky). Operátor je tedy v této rovnici zbytečný. Ostatní dva členové jsou ale naopak nepostradatelní. Nemám přesně jasno, jak vypadá infrastruktura např. u O2 Wallet. Ale jak jsem říkal, dole je vždy řešení karetní společnosti. Na tu je navázaný front end O2 Wallet peněženky a systémy dalších bank. Nevím, kdo v tomto případě zajišťuje provisioning, a další funkce, ale pokud je to O2, je jasné, že by to zvládl MasterCard sám. Ale jistě si chce O2 zachovat nepostradatelnou roli. Pokud to nedělá O2, o to více je v této rovnici zbytečné. Ale O2 v tomto řešení pevně drží otěže. Je to jeho business, jeho peněženka a hlavě jeho prostor na jeho SIM kartách. Dozajista je placen formou provizí z každé transakce (jako u jiných platebních řešeních). A podíl nebude malý. Minimálně třetinový, ale možná klidně i více.
Nechápu proč musim mít nějakej určitej typ telefonu který si banky usmyslí že se mohou použít, mám Panasonic s NFC tak proč nemohu využít jakýkoliv telefon tím banky tuto funkci degradují :/
A četl jste ten článek? 🙂 Odpověď máte v článku napsánu.
Ja furt nechapu proc do vztahuzakaznik > banka > obchodniktahat jeste operatora.Tedy za me, za nebude k NFC platbe potreba operator, tak potom do toho pujdu.Dalsi vec je, ze je potreba aby to fungovalo na automatech na kafe, na jizdenky...
ja bych z toho klidne vykopnul i banku.
přesně tak, doteď jsem tuto spojitost nepochopil...O2 si dokonce účtuje za NFC platby jakýsi poplatek za využívání. Proč?
O2 mám a o tom nic nevím. Operátor se do toho namontoval, protože si to u nás vykopali. Potřebovali se znovu přiživit na další věcičce 😉
Abyste pochopil roli operátora, je třeba pochopit vztahy u normálních karet na plastovém nosiči.Operátor je v podobné roli, jako výrobce plastového nosiče u klasické platební karty.Aby zákazník mohl od své banky dostat kartu, musí kartu vydat karetní společnost (MC, VISA, AE, DC, ..), a "karta" musí být umístěna na nějaký nosič (plastnový nosič, nálepka, přívešek, SIM karta se secure elementem, mobilní telefon se secure elementem, ..).Řešení s operátorem má své výhody. Možnost nahrávání karet a jejich konfigurace OTA. Například.Zákazníkovi může být celkem volný, že tam má svou roli i operátor. Zákazníka se na ceně služby nijak nedotkne, jestli banka platí za výrobu plastového nosiče, nebo za umístění do pronajatého chlívku v secure elementu na SIM kartě. Byznysový model je postaven tak, aby to banku vyšlo plus mínus na stejno. Ono by do toho banky jinak nešly.Jestli s tím má zákazník eminentní problém, tak se mi chce říct "se smiř, Zmikunde." 😃
Mám NFC kartu v mobilu od KB a v podstatě jinak než mobilem už neplatím. Jak na to každej nechápavě zírá, čím že jsem to vlastně zaplatil a proč tím platím i třeba 5 korun, to je fakt k nezaplacení. 😀 Akorát jsem kvůli tomu musel změnit banku, operátora a ještě si pořídit ten správný mobil, takže to je a ještě nějakou dobu bude jen minoritní záležitost.
Kombinace S4 (aktualizace na 4.3) + O2 + KB nefunguje od aktualizace :(
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 12. 2013 14:13
Nefunguje ani po stažení aktualizované aplikace Visa contactless? http://www.kartavmobilu.cz/news_detail.php...
ha, diky za upozorneni, pred par dny tam jeste nebyla... Ihned jdu zkouset...
Funguje, diky moc...
Není zač, dokonce tu aplikaci i vylepšili, při špuštění nyní rozpozná pokud není zapnuta v mobilu funkce NFC.
jj... a muze se utracet 😃
No podle mobilmanie není můj Note II telefon, ale tablet, ale i tak s O2 a MasterCard od Gemoney využívám NFC na placení již drahnou chvíli.😉B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.