Řešení místních zpráv Proximity je odpovědí Samsungu na iBeacon

Z vývojářské konference Samsung v Las Vegas vzešla další novinka, která se tentokrát týká mobilní infrastruktury v obchodních centrech. Jihokorejský výrobce představil svou odpověď na řešení iBeacon od Applu. Samsung jej nazval Proximity, v rámci něj budou společnosti moci odesílat místně relevantní zprávy. Příkladem mohou být informace týkající se slev nebo akčních nabídek, pokud projdete nedaleko obchodů, kterých se akce týkají. Na letištích mohou být cestující informování o duty-free nabídkách, na sportovních utkáních může být přes Proximity doručena uživateli mapa areálu, včetně akcí pro nákup zboží z fan shopu či občerstvení.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Modelové příklady využití řešení Samsung Proximity a výčet značek podporovaných „beacons“

Proximity je, stejně jako iBeacon, založena na technologii Bluetooth LE. U iBeacon je pro zobrazení nabídek potřeba mít nainstalované patřičné samostatné aplikace, Proximity bude Samsung integrovat přímo do svých Androidů s TouchWizem, takže bude příjem těchto zpráv stále aktivní bez nutnosti instalace separátních aplikací. Mezi kompatibilní poskytovatel „beacon“ zařízení v rámci Proximity patří GigaLane, Radius Networks, Roximity a Swirl. Řešení bude vhodné zejména pro ty obchody, které ještě nemají vlastní řešení zasílání zpráv v rámci krátkého dosahu. Samsung zatím neoznámil, kdy začne Proximity zavádět do praxe, vše bude zejména záležet na případných dohodách s potenciálními zájemci.

Zdroj: Engadget, Placedge

Diskuze (13) Další článek: Lenovo Vibe Z2 Pro: našlapaná plácačka [recenze]

Témata článku: Apple, Samsung, , , , Sam, Bluetooth Le, Řešení, Pro +, Samsun