Agentura Bloomberg BusinessWeek informovala o tom, že ceny akcií Samsungu klesly o 2,3 procenta, čímž si titul ze své tržní hodnoty odepisuje 30 miliard dolarů. Jeden ze čtyř prodaných smartphonů na světě nese značku Samsungu, akcie se přesto dostaly na své dvouleté minimum. Jihokorejský výrobce čelí tvrdé konkurenci čínských a indických výrobců. V průběhu druhého čtvrtletí předstihla Samsung na indickém trhu značka Micromax, Xiaomi pak nedávno převzala otěže mobilního trhu v Číně. Do karet Samsungu nehraje ani nedávné oznámení Applu, který již prodal 10 milionů iPhonů 6 a 6 Plus, přičemž modely byly představeny teprve začátkem září.
Poražen v Číně a Indii, Samsung reaguje kovovými smartphony Galaxy Alpha, Galaxy Note 4 a chystanou modelovou řadou Galaxy A
Samsung za druhé čtvrtletí oznámil provozní zisk 7,19 trilionů wonů, což byla nejnižší hodnota za poslední dva roky. Analytici navíc očekávají, že ve třetím čtvrtletí klesne provozní zisk na 6,5 trilionu wonů (6,2 miliard USD) díky zvýšeným nákladům Samsungu na marketing, kterými bude chtít zachránit klesající podíl na trhu. Zástupce společnosti Samsung Securities Co. se vyjádřil takto: „Smartphony Samsungu ztratily lesk - důkazem jsou solidní prodeje high-end smartphonů z Číny a neočekávaně velké předobjednávky iPhonu 6.“ Ke zvýšení marketsharu mají Samsungu v první vlně pomoci kovové smartphony, Galaxy Alpha a Galaxy Note 4, stejně jako Galaxy Note Edge se zahnutým displejem, i když se u něj počítá pouze s omezenou dostupností.
Zdroj: Businessweek